lördag 18 december 2010

Efter avslöjandet....

...att jag blir arbetslös från 1/3 har jag fått ett enormt gensvar, både som kommentarer, privata meddelanden, mail m.m.

Vi börja med att säga TACK för Ert engagemang och Era tips. Som jury är Ni eniga om att jag ska satsa på träning och hälsa och som jag skrev tidigare så vill jag inget hellre själv heller.

Efter alla tips och ideér kände jag att jag måste rensa hjärnan innan den kokar över. Tog på mig Ice Bugsen och drog iväg på min 2-milarunda som till största delen är på Järvafältet. Dagen till ära var alla skogsvägar nyskottade så jag hade inga problem att springa med bra fart. Mötte inte en människa på över en timme och hann både rensa hjärnan och få massa nya ideér. Gud var skönt att springa ute, det är verkligen underskattat så här i vintertid när alla springer på hamsterband som står uppställda på rad med massor av tv-apparater, musik i bakgrunden och annat som stör tankarna.

Fick kommentaren att det är svårt att livnära sig inom personlig träning och liknande och det stämmer säkert. Jag är van att ha hög lön och bra förmåner men får jag välja så tar jag hellre en betydligt lägre lön mot att jag får hålla på med något jag verkligen brinner för. Visst är pengar viktigt men livskvalité är för mig betydligt viktigare.

Gymmen skulle tjäna på att satsa på lite äldre tränare, då dom mer och mer riktar sig mot äldre åldersgrupper, vilka dessutom oftast har en bra ekonomi och är beredda att investera i personlig coaching. Denna åldergrupp är oftast inte så träningsvana då dom kanske haft ett uppehåll på 10-20 år från träning. Dessutom så tror denna åldersgrupp att en personlig tränare i 20-25 års åldern skulle jaga livet ur dem och skulle känna sig tryggare med en något äldre tränare (ha ha dom kommer inse ganska snabbt att den fördomen visade sig vara fel men då är för sent att ändra sig).

Helst skulle jag vilja sätta in en annons idag där jag efterlyser klienter som vill gå ner i vikt eller vil förbättra sin fysiska kondition, men jag inser att jag måste ha tillräcklig utbildning innan jag ger mig i kast och coachar andra.

Eftersom det är svårt att sia om framtiden kan min tävlingskalender för 2011 förändras då planerade ledigheter för vissa tävlingar kan bli svårt att få till under rådande omständigheter.

Tyvärr var Vi idag tvugna att meddela Jarowskij att Vi inte kan delta i deras TV-inspelning. Anledningen är problem att få ledigt med så kort varsel.

Idag är det 117 dagar sedan vi officiellt startade godis- och kaklöftet den 23/8. Vi är idag 118st som är med, fler är självklart välkomna. Mer info på www.krutgubben.net

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar