måndag 20 december 2010

Wie spät ist es...

...är ett av dom få ord jag kan på tyska. Var idag på 3-timmars spinning i Vallentuna med en tysk instruktör. Lokalerna är sämsta tänkbara för spinning, men atomsfären, människorna, den duktiga instruktören med sin särpräglade musik gör ändå passet till något alldeles extra. Tror alla som varit med någon gång kan intyga om detta.

Dagens pass var som vanligt tufft, tror det nya upplägget är något tuffare än det gamla, även om jag saknar avslutet med dom 21 s-kurvorna. Fick några hugg på baksida lår, men inget allvarligt, lättade bara lite på motståndet så släppte det direkt.

Vår tyska instruktör har precis som man förväntar sig av en tysk järnkoll på allt och ger tydliga instruktioner. Idag var första gången som hade gjorde något otyskt, han höll inte sluttiden, därav rubriken. När jag går på marathonspinning så försöker jag fördela mina krafter så dom ska räcka hela passet. Dessutom hade jag idag tidspress, då vi väntade gäster hemma och jag hade massor att fixa. så prick 13:00, vilket var ordinarie sluttid, var jag tvungen att stiga av cykeln och tacka för mig. Det var första gången jag bröt ett spinningpass innan det var klart, men onda ögat från frun kändes inte som ett alternativ idag. När jag gick kl. 13:15 höll dom fortfarande på, undrar vad den verkliga sluttiden blev,

Det var fler än jag som bröt efter 3 timmar då dom precis som jag hade saker bokade direkt efter och jag hörde hur dom muttrade om att hålla tiden. Jag kommer självklart fortsätta komma på dessa pass då allt det positiva överväger den lite sunkiga lokalen.

Ska försöka prioritera simning så mycket som möjlig framöver då jag börjar känna att det går bättre och bättre. Tekniken, farten och uthålligheten blir bättre för varje pass, då jag nu simmar efter ett träningsupplägg som är framtaget av Niclas Tönnfält från Väsby triathlon. Jag går i dagsläget runt på 3 olika passtyper, stort tack för upplägget, Niclas.

Matmässigt har jag haft följande fördelning på dom 4874Kcl jag tryckt i mig.
Protein 31%
Kolhydrater 48%
Fett 22%

Idag är det 119 dagar sedan vi officiellt startade godis- och kaklöftet den 23/8. Vi är idag 117st som är med, fler är självklart välkomna. Mer info på www.krutgubben.net

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar