måndag 20 december 2010

Mailet som räddade dagen

Måndag morgon, va fan är helgen redan slut, vad tog den vägen? Kollar i badrummet, drivor med träningskläder, ok, det var där den tog vägen. Tog faktiskt sovmorgon till kl. 06:11 innan jag gick upp och åt en rejäl frukost bestående av gröt, 2 lingongrova med philladephiaost, sallad och kalkon.

Åkte sedan in till jobbet, vilken tid det tog, köerna ringlade fram och det tog nästan dubbelt så lång tid än det brukar.

Fick ett meddelande från Erik Steiner i morse som räddade min dag, här kommer ett utdrag:
"Tjenare Krutgubben!!
Jag måste säga att jag blir väldigt inspirerad när läser din blogg här på FB men även när jag besöker din hemsida. Anledningen till att jag önskar att få lägga in dig på min kompislista är för att tävla lite med mig själv kontra dina tider. Men samtidigt även att kunna ta del av hur du lägger upp din träning. Vill gärna ha tips och inspiration!"

Jag vill tacka Erik och alla som kommer med återkoppling, både positiv och negativ, båda är lika viktigare för att komma framåt. Det är ni läsare och Ert engagemang som får mig att vilja fortsätta skriva.

Förmiddagen gick hyfsat snabbt, hann röja undan det mesta. Stack ner till SATS liljeholmen på lunchen och tränade lite Core. Direkt efter träningen käkade jag en stor portion kycklingfile med sallad.

På eftermiddagen hade jag lite jobbrelaterade ärenden på stan så det blev att parkera på NK-garaget och promenera runt.

Efter rundan på stan åkte jag till Peugeot och kollade inbytespriset på vår gamla peugeot om vi skulle få för oss att byta in den 6 år gamla trotjänaren till något nyare. Inte var det mycket man fick för den gamla bilen, men bilförsäljarna ska ju leva dom också.

Ska gå igenom kalkylerna lite noggrannare och se om vi ska slå till på en ny Peugeot 207 SW.

Efter besöket hos bilnasaren blev det en tur till Väsby simhall och en mycket lugn simning med fokus på drag och rotation.

Väl hemma gjorde jag en Club Sandwich ´a la krutis med massor av sallad och keso, nam nam

Idag fick jag min bok från antikvariatet, Anatomi och rörelselära inom idrotten. Ska försöka börja plugga lite varje dag, någon som har förslag på mer kurslitteratur?

Snart börjar Tv-Serien "morden i Sandhamn", ska bli spännande och se, då jag tillbringat en del tid på ön och hittar ganska hyfsat.

Vore tacksam för mer återkoppling på min kommande websida om företaget Krutgubben. tjuvkika här http://www.krutgubben.net/business.html

Lyckades idag få i mig 3495kcl med följande fördelning:
Protein 28%
Kolhydrater 41%
Fett 31%

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar