söndag 1 augusti 2010

Dan efter dan

Jag vill börja med att tacka alla Ni som följt min framfart på på blogg, live från Kalmar triathlons hemsida och på andra sätt engagerat Er, det är sådan positiv feedback som gör att man orkar kämpa vidare mot nästa mål, vilket för övrigt är Reykjavik halvmarathon om 19 dagar.

I går kväll vid kl. 21:30 tittar jag ut och ser att samtliga fönster på vår bil är nedvevade trots att varken jag och Stina rört den på över 24tim och dom var inte nedvevade så sent som kl. 16:30, någon intelligent därute som kan säga vad som hänt? Tilläggas kan att intenting var brutet eller stulet så inbrott är uteslutet.

Hade svårt att somna men tror att kroppen sa John Blund framåt kl. 23:00. Vaknade igen vid kl. 03:15, pigg som en mört. Jag måste gått på ångorna efter dom antal liter Coca cola jag tryckte i mig under gårdagens löpmoment.

Kroppen känns bra men vis av erfarenhet vet jag att jag har det värsta framför mig; Dessutom käkar jag alvedon som ungar käkar lördagsgodis.

Vad gör man då denna okristliga tid? Jag har skaffat mig en minidator av märket HTC Shift så internet fick bli mitt tidsfördriv fram till kl. 04:30 då jag slummrade till igen.

Vaknade nästa gång vid kl. 07:30, hungrig som en varg tryckte i mig 4 mackor och en halv påse chips till frukost, chips säger Ni, märklig frukost: Chips är kanonbra om man snabbt vill återfå saltbalansen, tittar man på kläderna från igår så förstår man att det gick åt en del salt.

Vilande en stund, sedan gick vi ner till receptionen och hyrde kanot. Bara efter en stund var jag hungrig igen, stannade till utanför Pressbyrån och köpte korv. Var ute lite mer än 2tim med kanoten, kanonbra aktiv återhämtning.

Framåt kl. 13:00 började det kurra i magen igen, att gå in till stan var uteslutet, så det fick bli pizzerian på hörnet och en gyrosrulle, nam nam

Om Ni undrar varför jag äter hela tiden kan jag infornera att under ett Ironman-lopp förlorar man ca 500g rent fett och uppåt 4kg i vikt, dock mest vätska förstås.

Somnade direkt efter maten och sov några timmar. Gick därefter ut och dokumenterade all asfaltgraffitti som klubbarna gjort. Självklart utmärkte sig Väsby både i antal och påhittighet. Lägger ut dem på hemsidan när jag är åter i Stockholm på tisdag.

Gick sedan ut på stan och tog en Vaniljlatte och en banana split, gäller att passa på när tillfälle ges.

Nu blir det fridrott resten av kvällen med en stor påse lösgodis och en Coca cola.

Har beslutat mig för att fokusera på följande lopp resterande del av säsongen:

Reykjavik halvmarathon

Stockholm halvmarathon

Lidingöloppet

Åland marathon

Parallellt med satsningen på löpning kommer jag även satsa en hel del på att bli en bättre simmare, nära döden upplevelsen från igår vill jag undvika till framtida triathlontävlingar. Cyklingen blir den del som får stryka på foten, klart jag kommer cykla med bara i rent underhållssyfte, inga mer tävlingar med cykel inblandad är planerade.

Sista dagen på ramsan har Karin Linnersund hjälp mig med och för henne stämmer den perfekt, vilket lopp, vilket tid, Stort grattis Karin till tiden 11:18 på Järnmannen. För egen del går jag väl inte direkt på moln, men nästa år då jäv..

Söndag går jag som på moln, moln, moln med ett leende som räcker ett år år år

och så är veckan slut,
snipp, snapp, snut

Gick igenom bilderna från helgen och publicerade dem på www.krutgubben.net; om någon vill ha någon originalbild maila info@krutgubben.net så mailar jag över den.



21 dagar kvar till kak- och godislöftet börjar 23/8, 8 anmälda hittills.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar