tisdag 3 augusti 2010

Den långa färden hem

Vaknade vid kl. 06:00, kroppen var om möjligt mer mörbultad idag än igår. Käkade frukost och började det tråkiga jobbet med att packa och lasta bilen. Bokade samma rum till första helgen i augusti nästa år, till vad får Ni gissa själva.

Rullade från Kalmar vid kl. 08:30 för att besöka föräldrarna på Lasarettet i Karlshamn, ca 15mil från Kalmar.

Framme vid parkeringen gick jag till biljettautomaten där det kostade 2kr/tim att parkera. Kan det verkligen löna sig att sätta upp parkeringsautomater för en så löjligt låg taxa, hm konfunderad.

Hälsade på båda föräldrarna som under omständigheterna mådde ganska bra, dock har ingen av dem fått någon riktig diagnos varför dom hamnade där.

Åkte sedan till min barndomsstad Olofström och hälsade på min lillebror Henrik som nyligen blivit stolt pappa till en son som ska heta Alexander.



Framåt kl. 13:00 började den långa färden mot Stockholm, dit vi anlände ca kl. 19:00

Dagens matintag vill jag inte ens nämna vid namn, skräp skräp skräp, skärpning Petersson.

Publicerade bilderna med namnet Asfaltsgraffiti Kalmar 2010, skitroliga, heja Väsby Vi är bäst på graffiti också. Bilderna finns på www.krutgubben.net

Imorgon börjar jag träna lite lätt med fokus på Reykjavik Halvmaraton om 18 dagar, då nytt PB utlovas på sträckan.



20 dagar kvar till Godis- och kaklöfte som startar den 23/8, sympatisörer sökes som vill vara med. 8 deltagare är anmälda hittills. Presenterar deltagare och regelverk på hemsidan http://www.krutgubben.net/Godis.htm

Det är nu 720 dagar kvar till jag fyller 50år

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar