söndag 1 augusti 2010

Dan före dan del 2

Efter frukost no: 2 blev det ralaxing på vandrarhemmet fram till lite efter kl: 10:00. Gick därefter in till tävlingsområdet, hämtade nummerlapp och kollade lite på utbudet hos dom försäljare som var på plats.

Lunchen blev pasta bolgonese med Strawbarry Cheesecake som efterrätt, Mmmmm

Gick sedan hem och gick igenom utrustningen och packade inför morgondagen.

Vid 2-tiden luffsade jag bort igen till tävlingsområdet igen, nu för obligatorisk genomgång av tävlingen. Träffade alla goa människor från Väsby triathlon och några hang-a-rounds. Pontus (PEÅ) kommer som vanligt i sista sekund med andan i halsen

Det mest positiva är att dom ändrat simningen till en 4-varvs-bana istället för 2-varvs-bana, detta pga av kylan i vatytnet, yippi

Promenerade sedan hem, bytte om och tog en cykeltur. Efter den turen justerade jag lite utrustningen till imorgon, bestämde mig för heldräkt istället för 2-delat. Bestämde mig också för att inte simma med kompressionsstrumpor utan ta på dem inför löpningen.

Promenade bort till Kattrumpa och kollade starten på Sprinten som började kl. 18:00, Colting,och Flinta var dom mest välkända i startfältet, Colting bröt och Flinta kom 4:a (tror jag). Erik strand hette vinnaren som genomförde sprinten på ca 54min.

Bilder från sprinten kommer jag att lägga ut på http://www.krutgubben.net/galleri/index.html

Middagen blev precis som förra året Tacobuffé och precis som förra året åt jag alldeles för mycket.

Klockan är nu 20:30 och jag är på väg att somna. Gnatt vänner, imorgon gäller det.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar