torsdag 5 augusti 2010

Nyckeln till framgång i vattnet

Vaknade vid kl. 05:16, käkade en lättare frukost bestående av 1 smörgås och kaffe.

Åkte till Västertorps simhall och var framme kl. 06:30, simmade 1500m nonstop med fenor och därefter 500m nonstop med paddlar. Kändes lite konstigt att simma inomhus i bassäng, har nog inte gjort det på 2 månader. Vägen mot att bli en betydligt bättre simmare är nu påbörjad. Resultatet ska synas nästa år där jag siktar på en tid under 45min på Vansbrosimningen och en tid under 70min på Järnmannen, det ska bara gå. Jag har satt som mål att försöka hinna 5 pass i veckan fram till nästa sommar, tuff målsättning, javisst, men jag tänker inte låta en Järnman till vara förstörd redan efter 300m simning, no way.

Läste en artikel om simning och följande ord gav mig en tankeställare:

"Det är därför nästan meningslöst att försöka bli bättre i simning, om du inte känner dig fullständig trygg och har bra balans i vattnet"

Nyckeln för att jag ska bli en bättre simmare blir att fokusera på att skapa trygghet och balans i vattnet.

Åkte förbi OK och inhandlade frukost no:2 som blev en räksmörgås som sedan slukades direkt när jag kom till jobbet, shit var hungrig jag var.

Lunchen tillbringades på SATS och spinning 45min. Idag blev det ett riktigt tufft, intensivt och svettigt pass, men benen hängde med betydligt bättre än igår. Riktigt bra genomkörare, känner mig riktigt stark i kroppen. Efter spinningen blev det sallad med bulgur och skaldjur som lunch framför datorn på jobbet.

Dagens middag blev korv Stroganoff, gjord på mix från knorr och kokt nypotatis, gott om jag får säga det själv.

Dagens till ära blev det lite lösgodis framåt kvällen, gott gotti gott gott. Hur ska jag klara mig utan godis, läsk, kakor och annat sött i 700dagar, huva vad har jag gett mig på????

Har nu 2 arbetsdagar kvar innan jag går på 1 veckas semester, jobbar sedan 3 dagar sen blir det ytterligare 1 veckas semester, ska bli så skööööööönt.

Börjar med 1 vecka i Varberg, där vi hyrt 2 stugor på Apelvikens camping. En till mig och Stina och en till dottern Emma, hennes pojkvän Filip och hunden Boss.

Vecka nummer 2 blir på Island, där jag bl.a. ska springa Reykjavik halvmaraton och sedan leka turist och försöka hinna med så mycket sevärdheter som möjligt. Ni som varit där förut, vad för jag inte åka hem och ha missat? Tacksam för alla tips, gärna lite udda saker.



Dagens tema: Sjömannen ber inte om medvind. Han lär sig segla.

18 dagar kvar till Godis- och kaklöfte som startar den 23/8, sympatisörer sökes som vill vara med. 8 deltagare är anmälda hittills. Presenterar deltagare och regelverk på hemsidan http://www.krutgubben.net/Godis.htm

Det är nu 718 dagar kvar till jag fyller 50år

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar