fredag 6 augusti 2010

DN-Galan 2010

Kan man börja sin semester på ett bättre sätt än att gå och titta på DN-Galan, dessutom med VIP-biljetter som innebar mat och mingel innan tävlingarna, bra platser direkt under Kungliga läktaren och sedan mingel och mat efter tävlingarna.


Var på plats redan kl. 17:15 gick bort till VIP-området och fick 2 armband påsatta, ett gult och ett blått vilka skulle gälla som inträde till VIP-området.

Gick och hämtade lite mat som bestod av kycklingklubbor, skaldjursspett och wok. Hittade en hyfsad ståplats och började äta. Tittade mig omkring och idell kändisar överallt, började fingra på kameran som värsta paparazzin men bestämde mig för att hålla igen fotograferandet. Några bilder tog jag och måste säga att jag blev förvånad över att se Maria Akraka, Malin Ewerlöw och Kajsa Bergquist stå och servera Champagne till besökarna.


Erika Johansson var på plats och hade en livlig diskussion med Måns Herngren.


Minglade fram till kl. 18:30, då det var dags att inta sina platser. Hade kanonplatser precis under Kungliga läktaren något innan mål.

Galan började med att olika priser delades ut t.ex så blev Roberto Vaccio årets representant för ren idrott. Priset delades ut av Robert Cronwall och Anja Pärsson.


Invigningen startade med Svenska nationalssången där Janne Schaffer spelade gitarr, mäktigt.

Som extrakrydda till invigningen hade man tagit dit "No more mr Nice guy" himself, Alice Cooper som kom inrullandes i en jättelik Limousine.


Döm av min förvåning när jag några minuter senare upptäcker att han sitter bara 3 rader bakom mig på arenan.


Tävlingarna var av yppersta världsklass med huvudnumret 100m final där Powell, Bolt och Gay skulle göra upp. Tyvärr fick Powell utgå pga skada så kvar var Bolt och Gay, där faktiskt Gay drog det längsta strået och slog nytt stadionekord med 9:84






Efter tävlingarna var det ett mäktigt fyrverkeri och sedan dags för mat igen borta på VIP-området, nu Chili con carne och massa olika ostar med kex.

Mer bilder finns på www.krutgubben.net

Var inte hemma förrän kl. 23:30, jan en semester börja bättre, skulle inte tro det. Nu är jag trött som ett as, gnatt på Er alla

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar