onsdag 11 augusti 2010

Semester dag 5

Gick upp kl. 05:36, helt frivilligt för att ta en tidigt löptur. Drack en kopp svart kaffe och trädde på mina fivefingers classic.










Sprang s.k. barfotalöpning med Fivefingers direkt på stranden, WOW vilken frihetskänsla att springa helt ensam på Apelvikens långa strand, höra vågorna skvalpa, måsarna skria, otroligt rogivande, rekommenderas.


Om någon är intresserad av barfotalöpning rekommenderas Jonas Coltings seminarium "Den nakne löpararen", Jag har även kontaktuppgifter till Jonas och hans prislista på Wibram Fivefingers, mycket prisvärt.




Dagens frukost blev en repris på igår, 2 mörka frallor med ost och salami, nersköljda med kaffe. Nu är jag mätt och belåten och redo för den här dagen.


Gick min vana trogen och simmade kl. 08:00, som vanligt fick jag ha bassängen för mig själv. Dagens fokus var långt, länge och avslappnat, vilket jag lyckades ganska bra med. Simmade i princip nonstop i lite över en timme och kände mig ganska avslappnat under passet.


Väl hemma igen hade Stina och Emma bestämt sig för att åka till Ullared, jag stannade hemma och läste Paulúns frågor och svar som förberedelse till godislöftet.


När jag fick SMS från Stina där det stod "Klara, döda, fattiga men lyckliga" insåg jag att jag nog skulle följt med och haft lite koll på dem. Ja ja blir vatten och bröd resten av veckan.
Då det ösregnade och jag var hungrig slukade jag dom 2 frallor som blivit över från frukosten som lunch.
Skjutsade Emma till tåget på eftermiddagen, städade ur och lämnade tillbaks hennes stuga.
Satt och läste en stund innan vi gick till Solviken och käkade middag. Jag var inte jättehungrig så jag slog till med en barnportion hamburgare med pommes frites.
11 dagar kvar till Godis- och kaklöfte som startar den 23/8, sympatisörer sökes som vill vara med. 19 deltagare är anmälda hittills. Presenterar deltagare och regelverk på hemsidan http://www.krutgubben.net/Godis.htm
Då det nu börjar dra ihop sig till start för nobba kakor och godis kommer jag sammanställa tips hur Vi tillsammans ska lyckas. Dessa kommer finnas på bloggen och på hemsidan.
Vad har Ni för förslag på hur man står emot när man blir så där enormt sötsugen? Tacksam för era bästa tips! Ni som redan börjat vad har Ni för råd?
Hittade dessa artiklar/bloggar om socker och sockerbehov på nätet.
Om 8 dagar åker jag till Island för att leka turist och springa en halvmara. Ni som varit där förut, vad får jag inte åka hem och ha missat? Tacksam för alla tips, gärna lite udda saker.
Dagens tema: Vad är det som gör att folk får något hysteriskt i blicken när man säger Ullared?
Det är nu 711 dagar kvar till jag fyller 50år
Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar