tisdag 3 augusti 2010

Vägen tillbaks till vattnet

Gick upp vid 06:31 och käkade frukost, fick SMS från en arbetskollega som ville komma förbi jobbet och hämta saker redan vid kl. 07:15 så det var bara att åka in.

Jobbade på till lunch sedan blev det ett kombinationspass på SATS 30min spinning och 30min core. Det var skönt att få röra på benen igen även om det nu blev ett kortpass spinning så var det en perfekt start på träningen efter järnmannen. Core är något som man aldrig kan få för mycket av, tyvärr väldigt underskattat av framförallt oss killar.

Lunchen intogs framför datorn på jobbet och blev en grönsallad med skaldjur, nam nam.

Framåt eftermiddagen fick jag en stund över och slank ner till Årstaviken för en simtur. Med tanke på den nära-döden-upplevelse jag hade i Kalmar i lördags vet jag att jag måste i vatten igen för att bekämpa de demoner som trakasserar min kropp och som kraftigt hämmar min simning i öppet vatten. Fördelen med att simma i Årstaviken är att det alltid är nära till land och därför perfekt att övertyga min knäppa hjärna att förstå att det inte är farligt att simma i öppet vatten. Simmade ganska spänt i början men kunde allteftersom slappna av mer och mer. Jag kommer framöver sakta men säkert öka utmaningarna i vattnet för att inte råka ut för fler snörpliga bakslag. Jag kommer också träna mycket simning med fenor för att stärka musklerna i fötter och vader och därmed minska risken för kramp.

Middagen blev Laxpytt med stekta ägg från en av världens bästa kockar som heter Findus.

Såg den här återkallningen i DN idag, tror faktiskt inte att någon kommer att lämna tillbaks produkten, vad tror Ni?





Dagens citat: "If you want to learn to swim, jump into the water. On dry land no frame of mind is ever going to help you."


19 dagar kvar till Godis- och kaklöfte som startar den 23/8, sympatisörer sökes som vill vara med. 8 deltagare är anmälda hittills. Presenterar deltagare och regelverk på hemsidan http://www.krutgubben.net/Godis.htm

Det är nu 719 dagar kvar till jag fyller 50år

Over & out

2 kommentarer:

  1. Hej, ramlade in här genom träningskompisen och la in dig bland länkarna på min blogg. Kul att följa en till som vill förbättra sig på vägen till 50. Själv fick jag nog av mitt gamla liv vid 46, fet och helt utan ork. Nu tre och ett halvt år senare så är jag precis på vippen att fylla mina 50. Och formen och kroppen är en helt annan. Det är bara framåt som gäller :)

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, fraamåt är det som gäller, lycka till

    SvaraRadera