fredag 30 juli 2010

Dan före dan del 1

Kom fram igår kväll vid 20:30, checkade in på rum 122 på vandrarhemmet Svanen. Rummet bokade vi samtidigt som vi åkte hem förra året. När det gäller vissa saker är jag väldigt förändringsfientlig och skrockfull, t.ex så ville jag absolut ha samma rum, samma säng som förra året. Har till och med mina gamla avlagda ,byxor med mig då jag hade dem förra året..Knäppt, jsavisst, men det ger mig den trygghet jag vill ha inför tävling..

Efter incheckning blev det en promenad bort mot tävlingsplatsen, det välbekanta pirret i magen kom direkt när jag såg Kattrumpa. Alla minnen från förra året passerade revy och jag började på allvar fundera vad fan jag gett mig in på? Vad har jag att bevisa?Jag har ju redan gjort loppet en gång.

Lite svårt att förklara vad som lockar, men jag bestämde mig direkt när jag gått i mål förra året att jag skulle tillbaks, jag är inte klar med det här loppet än. Andra lopp som typ Vätternrundan känner jag tvärtom för, jag är klar med loppet och har ingen drivkraft som säger mig att starta i detta lopp fler gånger.

Jag vet att jag är i mitt livs form, loppet jag tränat för i ett år är timmar bort. jag är 100% redo, det enda som kan hindra mig är jag själv, det tänker jag inte låta ske. Målbilden med mig själv springande över mållinjen finns nu på näthinnan, jag tänker inte svika alla dem runt omkring som på olika sätt hjälpt till, sporrat och sparrat, jag tänker fullfölja, jag ska ha min finishertröja och plakett, så är det bara..

En god vän sa: Nu handlar det om VILJA, PANNBEN, SMALBEN, HJÄRToch SMÄRTA. Dom orden får sammanfatta vad det handlar om på lördag (lite osäker på hur smalben passar in).

Nä, nu är jag trött som ett as, GNATT

Vaknade vid kl. 06:00, gick ner till självhushållet och käkade lite frukost, gick sedan bort till Kattrumpa och provsimmade en sväng på 12min, shit vad kallt det var i vattnet och här ska jag simma i ca 90min imorgon bitti,brrrr

Gick förbi Konsum och handlade på vägen tillbaks, så nu är det provianterat. Käkade ytterligare en frukost vid kl. 08:30.

Fortsättning följer ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar