lördag 24 juli 2010

Dag 26 av 32 på fokus Järnmannen

Blev väckt av AC/DC kl. 06:01 snozzade 2ggr innan jag gick upp kl. 06:21, kroppen kändes konstig, kan man få träningsvärk av YOGA???

Mådde också lite illa och var yr så någon frukost gick inte att få ner utan det fick bli en slät kopp kaffe. Bara jag inte håller på att bli sjuk, kommer ihåg att jag mådde precis likadant förra året 1 veckan innan Kalmar och fram till tävling, kanske har nervositeten slagit klorna i mig.

Hade tänkt åka in till SATS och köra spinning med efterföljande core nu på morgonen men fick skippa det, får se om det känns bättre under dagen, finns säkert något lunch- eller eftermiddagspass man kan hoppa på. Jag som brukar vara ganska strukturerad med min träning har nu helt plötsligt börjat bli obeslutsam och vet inte vad jag ska hitta på dag för dag.

Åkte till OK och köpte en BLT Sandwich och passade på att dammsuga ut bilen, helt otroligt vad mycket skit det samlas under säterna, inte undra på att det börjat lukta skunk på sistone.

Åkte sen vidare till jobbet, fortfarande ingen matlust, vad är det som händer?

Kl. 09:30 och fortfarande inte hungrig och illamåendet fanns kvar. Då gjorde jag slag i saken och tvingade i mig BLT-mackan, kroppen måste ju för tusan har bränsle. Kändes direkt något bättre och jag började få hopp om livet igen.

Åkte över till SATS för lunchspinning med efterföljande core. Då den vanliga instruktören var ledig så ersattes det vanliga hårdrocksinspirerade passet till ett discopass, inte riktigt min melodi, men det är bara att cykla på och se glad ut.

Lunchen inmundigades direkt efter träningen vid en fontän som man kunde doppa fötterna i. Dagens lunch blev:



Efter en lugn eftermiddag på jobbet rullade jag hemåt, köpte en Ceasar sallad på vägen, kom hem och förberedde mig för middag, vad nu, inte hungrig och illamående och yr igen , vad är det för fel?

Snörde på löpardojorna och drog iväg på 1 mils löpning. Sprang i ett väldigt högt tempo för att testa kroppen. Som tur var fick jag dom besked jag ville, kroppen svarade med att springa milen på 45,13 och då kallstartade jag så första km gick åt till uppvärmning. Med ordentlig uppvärmning hade jag helst säkert kunnat springa milen under 44min, vilket löpform jag är i, helt otroligt. Att springa milen på 45min måste väl innebära att man inte är speciellt sjuk eller har något som är på väg att bryta ut. Prisa herren, faran är över.

Var fortfarande inte hungrig efter löprundan, men tvingade i mig några mackor med makrill i tomatsås och lite kaffe, salladen spar jag tills imorgon.

Efter att ha läst igenom olika artiklar som handlar om dom symtom jag uppvisat sista tiden är jag ganska säker att illamåendet och yrslen härrör från onsdagens simning där balanssinnet blev utslaget pga dom höga vågorna.

Väderleksprognosen ser ut så här just nu för den 31/7 i Kalmar





Lite blåsigt annars väldigt bra förhållanden.

Dagens tema: Lyssna på kroppens signaler.

30 dagar kvar till Godis- och kaklöfte startar, sympatisörer sökes som vill vara med.

Vikten har stannat på 83kg så det är bara att inse att jag inte når målet på 80kg utan att hårdbanta sista veckan och det tänker jag absolut inte göra. Däremot säger logiken mig att om jag väger ca 83kg vid start så borde jag väga lite över 80kg när löpningen börjar så då är ju målet uppnått.

Dag 26 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 7 dagar kvar.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar