lördag 24 juli 2010

Dag 22 av 32 på fokus Järnmannen

Tog sovmorgon till kl. 06:01, upptäckte att jag började bli långhårig så jag tog fram hyveln och rakade skallen. Dagens frukost blev favorit i repris, 2 smörgåsar med leverpastej och några koppar kaffe. Satt på uteplatsen och njöt av den vackra morgonen och lyssnade på min Isländska talbok.

Rullade från Sollentuna vid kl 07:00, åkte till vårt lokalkontor i Skarpnäck och hämtade reservdator som jag sedan åkte ut till Nynäshamn och lämnade till vår ekonomichef som låg där för ankar och väntade på att få en fungerande dator, då hans egen gick sönder i helgen.

På lunchrasten blev det ett Core-pass på SATS, bad instruktören om ett lite tuffare pass, då jag slarvat med Core-träningen sista tiden. Tror Ni jag fick ångra det önskemålet. Svaret är ett rungade JA

Köpte en sallad på ICA och satt mig vid en fontän, tog av skorna och doppade fötterna i det kalla vattnet, sköööönt.

Då jag även denna vecka jobbar halvdagar var det dags för en sväng till Österskär i Åkersberga för lite simning i havet. SMS:ade Jörgen, som tyvärr hade fått förhinder, vad gör jag nu, tänkte jag, SMS:ade några andra, men vem har tid över en måndag em. Suck jag som hatar att simma ensam, men vad gör man. Tog mod till mig och åkte dit själv. När jag kom dit och såg vågorna var jag nära att vända, men lyckades fatta mod igen och fick på våtdräkten och hoppade i havet. Helv… iskallt trots våtdräkt, fötter och huvud som inte var hade skydd av neopren höll på att förfrysa direkt. Orkade simma i lite över 40min i den krabba sjön, sedan var jag helt slut och raglade upp på land.

Låg en stund på land och pustade ut sedan bar det hemåt för middag. Ni som har läst bloggen ett tag har uppmärksammat min förkärlek för Spagetti med hemlagad köttfärssås, den blev det idag och troligtvis imorgon också för den delen.

Efter det obligatoriska kaffet på maten, blev det en långpromenad bort till området där jag bodde för 10år sedan. Många minnen passerade revy medans man gick omkring i gamla Rotsunda, området var sig likt men jag såg inte en människa som jag kände igen.

Känner för var dag att toppformen närmare sig och att jag är på väg att komma i mitt livs form, vid den åldern tänker Ni, men fakta är att så vältränad som jag är just nu har jag aldrig någonsin varit. Hur känner man att man sig då när man närmar sig toppformen? För mig är det mer en känsla som blir starkare och starkare samtidigt som jag börjar känna mig tillfreds, nöjd och lycklig med träningen, pusselbitarna börjar helt enkelt falla på plats.

Dagens tema: För att utvecklas är skillnaden att ha viljan att ta det där extra steget!

34 dagar kvar till Godis- och kaklöfte startar, sympatisörer sökes som vill vara med.

Dagen vikt 83,1kg - 3,1kg kvar till målvikt 31/7

Dag 22 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 11 dagar kvar.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar