lördag 24 juli 2010

Dag 18 av 32 på fokus Järnmannen

Vaknade 05:01 och kände mig bakfull och ville bara ligga kvar i sängen men har man inbokat pass så är det bara att bita ihop och stiga upp. Min första tanke när jag raglade upp var ” varför spurtade jag dom sista 700m igår” Min redan tidigare dåliga hälsena, kändes inte bra och vaderna ska vi inte prata om.

käkade 2 ostmackor med lite kaffe, kände ingen direkt hunger precis som när man är bakfull. Måste vara endorfinruset från gårdagen som känns som att man supit hela natten, billig fylla i så fall, lite Vitargo, mycket vatten och 112min löpning i hög värme är receptet gott folk, testa det istället för öl, vinet eller snapsen.

Bilresan till Drängsjön i Österåker blev ångestladdad, min kropp bara skrek ”gå för helv.. inte i vattnet”, framme 06:56, där PEÅ och Jörgen mötte upp, sa som det var, Krutgubben är mör. Simmade ett lugnt återhämtningpass med lite försnack inför Kalmar med grabbarna på klipphällen i den extremt sköna morgonen, hade gärna suttit kvar en stund men plikten kallade.

Frukost no2 blev en wrap med ost och skinka

Nästa ångest kom när jag såg att jag också hade ett inbokat Shapepass på SATS . Jag gick dit då jag vet hur bra dessa pass är, tänkte ta det lite lugnt med benen, men resten av kroppen kunde man ju plåga lite extra istället. VARFÖR gick jag dit, helt omöjligt att hålla igen, jag vet helt enkelt inte hur man gör. Jag är en typisk av eller på människa, d.v.s. 0 eller 100% något däremellan finns inte. Shit, vad jag kommer få lida för detta pass imorgon, men imorgon är en annan dag.

Lunchen blev faktiskt den nyttigaste på länge.



Då jag nu är helt klar med långrundor fram till Kalmar 31/7 kommer jag också lägga om kosten för att gå ner något kg innan start. Kommer inte ge mig in i någon LCHF-diet utan kommer bara äta lite mindre kalorier och absolut inget godis, kakor eller annat onyttigt. Mcdonalds, MAX, Burger King.m. m. är från och med nu förbjuden mark.

Dagens vikt är 83,6kg målet är att ligga omkring 80kg när jag står på startlinjen i Kalmar 31/7. Var nere under 80kg i vintras när jag nobbade kolhydrater och fick då erfara ett grymt löpsteg, vilket jag hoppas hitta tillbaks till.

När det är 700 dagar kvar tills min 50-års dag kommer jag att ingå ett löfte med Era kära läsare att inte äta godis, kakor och allt annnat onyttigt förrän på min 50-års dag då jag ska svulla rejält. Någon mer som är intresserad av godis- och kaklöfte som sympatiåtgärd??? Vi börjar om 38 dagar

När sedan tävlingssäsongen är slut 31/10 kommer jag att bulka rejält i kombination med 2-3 månader intensiv styrketräning för att försöka göra något åt min oformliga kropp och börja närma mig en kropp som kan förväntas av någon som har som mål att bli en av Sverige´s mest vältränade 50-åringar 2012. Jag kommer självklart inte bygga massa stora muskler som bara innehåller luft, det har jag absolut ingen nytta av.

Något åt det här hållet hade jag tänkt mig, men det är väl antagligen bara önsketänkande, men drömma kan man väl få göra.





Klockan är nu 14:00 och jag drar till Karlstad för att gå på GP-galan som VIP-Gäst, separat blogg om detta utlovas senare ikväll.

Ni som har egna bloggar och hemsidor, hör av Er så kan vi länka till varandra.

Dag 18 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 15 dagar kvar.

Dagen tema: Lyssna på kroppen inte på knoppen

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar