lördag 24 juli 2010

Dag 6 av 32 på fokus Järnmannen

Innan läggdags igår testade jag att ladda upp med en milkshake gjord på banan och grädde. Fick tipset av Jimmy och även en blind höna kan ju ha rätt ibland så jag var bara tvungen att testa. Mådde lite illa men lite obehag får man stå ut med om man ska ligga på topp.

Gick upp vid 06:00, käkade 2 ostmackor som sköljdes ner med kaffe och började sedan förbereda denna träningsdag med tema triathlon.

Kl. 08:00 Triathlon del 1, Simning Bollstanäs med Väsby SS Triathlon. Simmade ca 45min och fokuserade på att slappna och försöka på att tänka på något annat än KRAMP. Det blåste rejält men jag var tydligen tillräckligt avsplappnad eller så var det så att Jimmy´s tips faktiskt funkade för krampen uteblev, YIPPI. Fick mina nya trikläder av Rogo, skitsnygga även om storlekarna var lite mysko, fick ha S i byxorna och L i tröjan, hur fan ser man ut i kroppen med den kombinationen???

Sedan snabbt hem, hängde våtdräkten på tork, käkade frukost no: 2, Mmmm

Åkte därefter till bakluckeloppisen i Norrskedika, kollade runt i en halvtimme och sedan var det dags för dagens andra träningspass

Kl. 11:30 Triathlon del 2, cykling från Norrskedika till Roslagsstoppet. Hade läst in kartan så det var bara att köra väg 76 mot Norrtälje och sedan svänga av mot Rimbo och sedan väg 280 fram till roslagsstoppet, ledordet när vägen valdes var enkelhet á la Jörgen Stenquist. Tror faktiskt att tom fröken Gerlitz skulle hitta

Första 45km gick tungt då motvinden var konstant, lyckades trots detta kämpa upp ett snitt på 30km/h, började sedan må illa av kombination av vätskeförlust och solsting . Stina körde förbi på väg mot Roslagstoppet, bad henne köpa Coca Cola och vänta in mig längre fram. Fick verkligen kämpa för att orka cykla de 8km som behövdes för att möta upp henne. Det var den godaste Coca Cola jag någonsin druckit, stod emot frestelsen att slänga in cykeln i bagageluckan och åka hem.

Coca Colan gav mig nya krafter och jag påbörjade dom återstående 37km till Roslagsstoppet. Efter ca 75km började jag må illa igen. Tog då fram den sista baren av modell Vitargo Vanilj, va fan, totalsmällt, fick dricka, slicka på pappret för att få i mig baren. Ja gott folk, dagens tips, Vitargo Vanilj ska Ni inte ha med Er på långrunda om det är varmt ute. Mina SweBar Lakrits (förstås) höll formen betydligt bättre

Blev förbannad för att jag valt fel bar samt att jag valt en idrott där man inte får ta hjälp av varandra. Lyckades ta mig till Roslagsstoppet på ren ilska i kombination med tjockt pannben. Slängde in cykeln i bagageluckan och gick bort till Stina och gjorde henne sällskap vid uteserveringen. Drack 1l Coca Cola, 1 Gainomax och en stor kaffe och tryckte i mig 5 mums mums, Mmmmmm.

Åkte direkt till Bollstanäs och simmade fram och tillbaks över viken , dock höll jag mig till bröstsim då jag inte hade några simglasögon med mig. Kändes som vattnet kokade när jag stoppade min överhettade kropp i vattnet.

Åkte därefter till Pizzerian i Rotsunda och tog en Kebab med bröd och en Snickersglass som efterrätt, snabb energi, det behövde jag.

Kollade mig själv i spegeln när jag kom hem, det syntes vilka kläder jag hade haft på mig, s.k. triathlonsolbränna.

Tog lite kaffe och relaxade en stund innan det var dags för……

Kl. 19:00 Triathlon del 3, sprang den nya uppmätta 1 milsbanan bort till Norrviken IP och tillbaks på 45:58, ja som Ni förstår är löpformen grym. Stina cyklade bredvid och langade vatten, behövdes verkligen idag. Sprang med den nya tvådelade tridräkten som nu officiellt är insprungen, funkade perfekt.

Vägde mig på skoj efter löpningen och efter att jag druckit närmare en liter vatten och hade ändå tappat 2kg sedan i morse. Detta förklarar mitt illamående under cyklingen, drack alldeles för lite trots att jag tyckte jag hade sugröret i munnen hela tiden och smådrack.



Imorgon blir upplägget á la Friels d.v.s. något liknande som idag, fast cyklingen blir lite mer tempobetonad med 4x15km fullt ös.

Dag 6 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 27 dagar kvar.

Dagens tema, Tjockast pannben vinner

Behöver Er hjälp med att definiera vältränad, de förslag som inkommer samlas på denna sida http://www.krutgubben.net/definitioner.htm

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar