lördag 24 juli 2010

Dag 2 av 32 på fokus Järnmannen

Gick upp som vanligt vid 05:00, käkade gröt med banan och åkte in till Erikdalsbadet för att testa deras utomhusbassäng för första gången. Som snål f.d. Blekingebo så blev jag extra glad att just idag var det gratis inträde, snacka om tajming.

Att jag inte simmade i öppet vatten beror på att jag får kramp relativt ofta och då är det ingen höjdare att ge sig ut vid 06:00 helt ensam. Så det fick bli denna kompromiss och ensam var jag då rakt inte. Efter några längder med kollisionsrisk hela tiden, då solen bländade kom vi 10 som delade 2 banor på ett rundsimsystem för att undvika krockar. Simningen funkade bra, lite kramkänning men då var det bara att stretcha lite så släppte det (tänk om man kunde göra det i öppet vatten). Kan tilläggas att både SCT och SPIF tränade samtidigt och det var inte utan en viss beundran man såg Micke Rosén forsa fram i vattnet som en kanon. Men Micke, tyckte du bara andades i 2-takt och åt samma håll hela tiden, kanske bara var en speciell övning???

På lunchen drog jag till SATS och tränade sådant som gynnar Triathlon. Började med roddmaskin och sedan blev det lite styrketräning axlar och som avslutning ett gruppass Core, sen var lunchen slut.



För en hårt tränande triathlet var inte dagens träning slut med detta, hade bokat att springa med Anders Lanvald i Ursvik framåt kvällen. Så jag inhandlade Kesella och 1 liter färska jordgubbar som mellanmål för att ladda ordentligt inför löpningen. Färska jordgubbar med Kesella är verkligen gott, Mmmmm som Rogo skulle sagt.

Vi träffades 17:00 och sprang milen i Ursvik, mina vana trogen var jag lite seg i starten men allt eftersom ökade vi farten och sluttiden på 51:03 är fullt godkänd med tanke på hur kuperad banan är.



Dag 2 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 31 dagar kvar

Bra dagsverke idag också, jag är nöjdare än nöjd



Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar