lördag 24 juli 2010

Dag 9 av 32 på fokus Järnmannen

Gick upp vid kl. 05:16, käkade Gröt med banan som sköljdes ner med kaffe, åkte till Personnebadet i Västbertorp och ”tjuvtränande”. Hittade 100kr på gångvägen som inte såg ut att ha någon ägare, jippi, smålänningen i mig sa ”dagen är räddad”. Vaktmästaren kom tidigare än vanligt och jag som bara hunnit simma i 15min, suck tänkte jag, men han var schysst och gnällde inte över att jag var där och simmade utan frågade om jag ville simma en stund till för han hade ingen brådska , tack tack vaktis. Tack vare detta fick jag till ett riktigt kvalitétspass på 30min som avslutades med en 400m i full fart, vilket kändes RIKTIGT bra och det bästa av allt, INGEN KRAMP…

Åkte till jobbet, käkade frukost no. 2 som blev 2 smörgåsar med pålägg av kalkon och lite kaffe.

Jobbade på som tusan, fick äntligen tillgång till ett av företagens Nordeakonto. Nordea är verkligen sanslösa. Skickade in fullmakt på kontot har därefter fått fyra olika brev med engångskod, kort, dosa och instruktioner, dessutom rekommenderat. Igår, 1 månad senare, hade jag fått ihop samtliga pusselbitar och kunde få ut kontoutdraget jag letade efter.

Dagens lunch blev en riktig chock, lunch på Mcdonalds för 75kr, har dom blivit galna eller är det jag som inte hängt med. Va fan, mina minnen av luncher på Mcdonalds har aldrig överstigt 50kr, vad har hänt, det är ju inte ens billigt längre.



Nu undrar säkert Ni som känner mig, vad gjorde DU på Mcdonalds??? jo jag var där av 2 anledningar, dels har jag lovat dottern att fixa glas och dels så laddar jag inför morgondagens heldag med tema Triathlon hos fam. Stenquist i Åkersberga. P.S. Det händer värre saker längre ner i texten så sluta inte läsa nu……

Mellanmål: jordgubbar med ovispad grädde, Mmmmm

Fortsatte jobba på och helt plötsligt var det tajm att åka till Väsby och hämta den nyservade cykeln som också fått nya däck, NAJS, nu är cykeln redo.

Passade på att slinka in på SATS Väsby och köra ett 40-min Core-pass, aaaj min mage

Middagen blev rester från igår, Spagetti med köttfärssås, och då pratar vi Jocke´s special inte någon tunnflytande röra utan vi pratar extremt matig köttfärssås.

Efter middagen packade jag och Stina ryggsäcken och åkte till Sollentuna kanotklubb och hyrde kanot. Vi var ute i nästan 2 timmar och hann svulla en hel påse kanelbullar som sköljdes ner med kaffe under turen.



NU ÄR JAG GRYMT LADDAD INFÖR MORGONDAGEN

Dag 9 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 24 dagar kvar.

Dagens tema, Titta ner i marken, du vet aldrig vad du kan hitta.

Behöver Er hjälp med att definiera vältränad, de förslag som inkommer samlas på denna sida http://www.krutgubben.net/definitioner.htm

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar