lördag 24 juli 2010

Dag 13 av 32 på fokus Järnmannen

Efter att jag tryckt enter och släppt gårdagens blogg hände det saker. Stina berättade att något låter från bilen, oh nej brukar bli väldigt väldigt dyrt. Deppig som tusan skulle jag sätta mig ner för att slötitta på dumburken då jag hör ett skrik från köket, Stina har fått en stöt och hela huset blev svart. Kollade alla proppar, inga fel, testade huvudströmbrytaren inget hände, lånade nyckel av grannen till stora proppskåpet för hela föreningen och bytte alla proppar som tillhörde vårt hus ingen förändring, skit också, ringde Securitas larmcentral som lovade skicka jourmontör, vilket brukar bli jäkligt dyrt. Tände upp levande ljus och helt plötsligt exploderar vår jättefina ljuslykta i glas som vi använt i flera år. Vad är det som händer???

Fastighetsjouren från Securitas kom efter 2,5 tim och började felsöka, 45min senare tog han beslutet och byta hela jodfelsbrytaren och då kom elen tillbaks, puh hårdvarufel, går på föreningen, jag slipper betala, YES.



Kom i säng 00:46, trött som ett as, men överlycklig över att ha el igen, tänk vad bortskämda vi med att ha tillgång till el.

Gick upp 07:57 fixade frukost som bestod av 2 mackor med extra lagrad ost och kaffe, går ut på uteplatsen för att äta frukost i lugn och ro. Efter 5 min kommer Stina med sin frukost, snubblar och ramlar över solstolen, kaffe och mackor överallt, solstolen demolerad, Oh, orkar snart inte mer.

Påbörjar därefter saneringen efter igår, tar fram dammsugaren för att få bort det sista glassplittret efter den exploderande ljuslyktan, då ser Stina ett brott på dammsugarsladden, ser ut som att en ny dammsugare måste skrivas in på inköpslistan, helv….

Stina påstår att sedan hon tappade en guldberlock i form av en lyckoklöver på jobbet för någon dag sedan har vi haft otur och måste därför köpa en ny för att stoppa oturen, vet inte om jag tror på sådant, men vem fan vågar chansa, åkte till Stinsen och kollade deras 2 guldaffärer inget napp, åkte då över till Sollentuna Centrum och i den 3:e guldaffären hittade jag äntligen vad jag sökte. Redan på bilresan hem verkade turen komma tillbaks, samtliga 4 trafikljus jag passerade slog om till grönt precis när jag kom, måtte oturen sluta nu.



Ni tror säkert att jag fabulerar för att få uppmärksamhet men hela den här oturshistorien med den är faktiskt sann, helt jäv.. otroligt.

Såg mig själv i spegeln när jag kom hem, glömt att raka mig igen, såg för jäv… ut, snabbrakning och sedan packade jag en matsäck bestående av Cibatta bröd med Salami och ost samt en kanna kaffe, åkte ner och hyrde en kanot och paddlade, fikade och bara njöt, är det vilodag så är det. Mötte räddningsbåten i en jäkla fart så något var fel. Mycket riktigt kom han tillbaks efter en stund med en kanot i släptåg, ett par med hund hade kapsejsat med den kanoten vi brukar hyra, hade säker varit vi om vi inte hade haft lyckoklövern.

På eftermiddagen åkte vi till Rosersberg och träffade Jenny och Roy och deras 3 veckor gamla son som ska heta Ludwig Sundin. Ska bli intressant att se om han blir ytterligare en travkusk i släkten Sundin.

Middagen blev en repris på gårdagen, korvgrytan var nästan snäppet bättre idag när den fått stå och dra över natten och fått ytterligare lite bättre sting. Mmmmm

Nu blir det dumburken resten av kvällen och fokusering på morgondagens Vansbrosimning och om planen håller även efterföljande 10-milacykling samt 2-milalöpning.



Jag som trodde att dagens blogg skulle bli ganska händelsefattig då vilodag stod på träningsschemat, tji vad jag bedrog mig.

Ni som har egna bloggar och hemsidor, hör av Er så kan vi länka till varandra.

Dag 13 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 20 dagar kvar.

Dagen tema: En otursdag går alltid att vända till något positivt bara man anstränger sig lite.

Behöver Er hjälp med att definiera vältränad, de förslag som inkommer samlas på denna sida http://www.krutgubben.net/definitioner.htm

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar