lördag 24 juli 2010

Dag 10 av 32 på fokus Järnmannen

Hade tagit semester från jobbet för en träningsdag med tema Triathlon hemma hos Familjen Stenquist i Österåker. Planen var att simma minst 60min, cykla minst 9 mil och springa minst 2mil. Dom tappra triathleter som tillsammans skulle göra detta var Jörgen Stenquist, Anders Svärd och jag

Gick upp vid kl. 04:31, ja Ni läste rätt, käkade gröt med banan som sköljdes ner med kaffe, dubbelkollade all utrustning och begav mig till Österåker där jag var framme kl. 06:00. Sedan följde en halvtimme med förberedelser allt från att pumpa däck, ställa iordning alla saker för respektive moment samt det viktigaste, toabesöket, för vem vet när man kommer åt en toa nästa gång, som tur är man kille så vissa behov kan man göra i naturen.

Cyklade sedan upp till Domarudden och Drängsjön där vi var i vattnet kl. 07:00. Det stod snabbt klart att Anders var den bättre simmaren men även Jörgen har gjort rejäla framsteg sedan vi träffades första gången på ett Micke Rosén läger där vi delade rookiebanan. Jag hamnade något på efterskälken men jag hade andra demoner att bekämpa så jag valde att hålla mitt tempo och tänka på något annat än kramp. Då vi kom tillbaks till Jeanette och Tilde så hade det bara gått 50min så vi simmade 200-hundringar i viken tills vi hade uppnått dagsmålet 60min. För mig personligen var dagens simning en seger då jag fick kramp sist vi simmande vår ½ Ironman i sjön för 2 veckor sedan, då redan efter 35min.

Därefter transporterade vi oss med cykel till Angarns kyrka, medans Jeanette lastade in våtdräkterna i bilen och körde ut till Angarns kyrka med Anders kylväska. Därifrån körde vi sedan till Roslagsstoppet och vände, Jörgen for i väg som en raket hade fullt sjå att hänga på första15km, sedan var jag tvungen att släppa, vad fan åt han till frukost, dunderhonung??? Efter 84km fick jag bryta då plikten kallade för att fixa lite problem. Fan uppnådde inte dagsmålet på cyklingen, det blir inte alltid som man tänkt sig.



Fixade alla problem, vilade en stund, bestämde mig sedan att fullfölja dagens program och avsluta med en bra löprunda. Övertalade Stina att följa med som följecykel fullastad med vätska, då det var 28 grader och jag hade ingen större lust att springa med en 3kg Camelback. Sprang på ren ilska över det snörpliga avbrottet tidigare på dagen och fick med STOR möda ihop 22km. Nu är jag rejält mör efter denna träningsdag med 7tim träning.

Åt falukorv med blomkålsmos till middag och rabarberpaj (pure energy) med vaniljvisp till efterrätt och energiåterställare.



Tack fam. Stenquist för ett bra arrangemang igen. Mer utförliga berättelse finns på Jeanette Stenquist blogg Fitnessmama http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.15076280

Dag 10 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 23 dagar kvar.

Dagens tema, Tillfälliga bakslag är inget att hänga läpp för utan bara att skaka av sig och ta nya tag.

Behöver Er hjälp med att definiera vältränad, de förslag som inkommer samlas på denna sida http://www.krutgubben.net/definitioner.htm

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar