lördag 24 juli 2010

Dag 23 av 32 på fokus Järnmannen

Gick upp kl:05:16 käkade lite gröt med banan och en kopp kaffe, åkte direkt till SATS och körde ett spinningpass på 55min, tror det är mer än 5 veckor sedan sist, hade glömt hur jäkla jobbigt det är. Sprang 15min direkt efter på förvånansvärt pigga ben, toppformen närmar sig.

Lämnade in bilen idag igen för kompletterande reparation och promenerade sedan från verkstaden till jobbet där jag intog frukost no 2 som blev medhavda smörgåsar med leverpastej.

Jobbade på fram till 16:30 med en snabblunch mitt på dagen. Idag blev det en gammal favorit i repris.



Då det låg på rejält på jobbet fick jag skippa dagens eftermiddagssemester och missade därmed ett simpass i havet, SUCK

Efter middagen var jag rejält grinig över det uteblivna simpasset och lyckades övertyga Stina att följa med och hyra roddbåt hos kanotklubben vid Norrviken, Stina rodde och jag........



Dagens simpass blev förvånansvärt bra, var lite orolig att morgonens urladdning skulle sitta i kroppen, men icke. Simmade 300-500m, vilade 30sek och fortsatte så i 57min. Det är precis denna typ av pass min snedvridna hjärna behöver för att övertygas om att jag faktiskt kan simma. Tur jag hade följebåt då jag simmade in i en massa sjögräs och annat helvete. Fick i princip dras loss med båten och sedan släppas efter in mot land, lite scary

Nu känns det i hela kroppen att spänningen successivt ökar precis som när man var liten och det vankades jul eller födelsedag.

Resterande träning och uppladdning fram till 31/7 ska ha ett genomgående tema, nämligen att den ska vara så rolig som möjligt. Uppladdning kommer gå ut på att tänka på tävlingen som ett äventyr, och tänka positivt på de kommande strapatserna. nu ska hjärnan programmeras med glädje.

Dagens tema: Önskar jag vore så galen som alla säger att jag är

33 dagar kvar till Godis- och kaklöfte startar, sympatisörer sökes som vill vara med.

Dagen vikt 83,0kg - 3,0kg kvar till målvikt 31/7

Dag 23 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 10 dagar kvar.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar