lördag 24 juli 2010

Dag 4 av 32 på fokus Järnmannen

Skulle ha simmat i Drängsjön med Jörgen men han fick förhinder. Då jag inte gillar att simma i öppet vatten ensam övervägde jag alternativen för simma skulle jag. Var inte jättepigg på ytterligare ett passpå Eriksdalsbadet så jag chansade på att det fortfarande gick att ”tjuvsimma” på utebadet vid Västertorp.



För 2 år sedan simmade jag och Anders och ibland PEÅ där nästan varje dag innan jobbet som förberedelse för Vansbrosimningen 2008. Har inte varit där sedan dess men det visade sig att allt var som vanligt, grindarna stod öppna så det var bara att hoppa i och simma. Idag var vi 2 Stycken som utnyttjade bassängen så man fick ordentligt med svängrum.



Värmde upp med lite ryggsim, bestämde mig sedan för att försöka träna uthållighet så jag simmade 1500m utan vila, vilket är pb för non stop simning. Ni som följt min blogg börjar säkert se ett mönster på mina senaste simpass där allt just nu handlar om att bygga upp självförtroendet, då mina begränsningar sitter i huvudet och inte i kroppen. 2 pb på 2 dagar samt några riktigt bra pass öppet vatten i havet i Malmö samt måndagens pass med Jörgen i Drängsjön har har gjort riktigt gott och simningen känns nu bättre för varje dag.



Hann med ett pass Shape innan det var dags att något försenad anlända till jobbet.



På seneftermiddagen sammanstrålade jag med Hasse från Ecco som vallade mig runt på cykel i omgivningarna kring Märsta. Några vägar var helt nya för mig så nu har jag utökat mitt förråd av alternativa cykelvägar, najs. Fick med mig ett par ECCO Biom A, så nu jävlar går det inte att skylla på utrustningen längre.





Sen var det brådis, hem, duscha och iväg till GP Galan i Sollentuna där jag var VIP-gäst då vårt företag lånat ut kommunikationsutrustning till eventet.

Bilder från galan finns på http://www.krutgubben.net/galleri/#5.12

Dagens tema, Tämja på gränserna samt se och lär från eliten.

Dag 4 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 29 dagar kvar.

Behöver Er hjälp med att definiera vältränad, de förslag som inkommer samlas på denna sida http://www.krutgubben.net/definitioner.htm

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar