torsdag 29 juli 2010

Dan före dan före dan

Steg upp vid kl. 06:32 och käkade 2 smörgåsar och drack en kopp kaffe. Åkte hemifrån vid kl. 07:27 och var framme på andra sidan stan vid 07:53, älskar semestertider, tänk om det kunde vara så här året runt.

Först nu börjar det gå upp för mig vad jag ska göra i övermorgon

Simma 3 860m i 14 gradigt vatten och vindar upp mot 10m/s, d.v.s. jävligt hög och krabb sjö

Cykla 180,2km med en tribyxa där blöjan är tunnare än läskpappret som man får till korven hos Pölsemannen. Dessutom med kraftiga vindar som kommer komma från alla håll, gäller att hålla hårt i styret, vilket kommer göra cykling betydligt jobbigare än normalt.

Springa 42195m dvs en maraton på tunga ben som redan hållt igång i lite över 7tim.

Startnummer 319 Petersson är REDO, men en smula ödmjuk inför uppgiften.
Jag börjar inse att jag nog är precis så galen som folk säger att jag är.
Varför gör jag då detta? Ja, varför föder kvinnor mer än 1 barn?

Jobbade fram till kl. 11:30, åkte direkt till apoteket och köpte öronproppar inför lördagens simning.

Skulle sedan ha åkt till SATS för Yoga, men han få ett samtal från min syster att även min pappa är på sjukhus. Med 2 föräldrar på sjukhus var det inte riktigt läge för Yoga. Jag åkte istället till Mcdonald och köpte en CBO kyckling som lunch och sedan tillbaks till jobbet en stund för några sista-minuten- grejer.

Åker till Kalmar idag kl. 14:30, fördelen med det är att jag bara befinner mig 1 timme från föräldrarnas sjukhus istället för 6 timmar och kan snabbt åka dit om tillstånden förvärras.

Den psykiska stress jag just nu lever under börjar till och med för en Krutgubbe bli övermäktig.

Båda föräldrarna på sjukhus
Troligtvis arbetslös inom 3-6månader, då firman är under rekonstruktion
Järnmannen om 2 dagar med västa tänkbara väderförutsättningar.



Dagens träning blev inte som det var tänkt i ramsan.
Torsdag sitter jag i lotus för att få fokus.
Fredag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring.
Lördag stundar tävling till.
Söndag går jag som på moln, moln, moln med ett leende som räcker ett år år år

och så är veckan slut,
snipp, snapp, snut.

24 dagar kvar till Godis- och kaklöfte som startar den 23/8, sympatisörer sökes som vill vara med. 6 deltagare är anmälda hittills. Presenterar deltagare och regelverk på hemsidan http://www.krutgubben.net/Godis.htm

Det är nu 724 dagar kvar till jag fyller 50år

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar