lördag 24 juli 2010

Dag 12 av 32 på fokus Järnmannen

Gick upp vid kl. 05:16, käkade Gröt med banan som sköljdes ner med kaffe, åkte till Personnebadet i Västbertorp och ”tjuvtränande”, räknar mig själv som vaneförbrytare nu Idag blev det ett lugnt och skön pass med inriktning på gliiiiid, gled i 30min sedan blev det snabbdusch och promenad bort till bilen som jag gömt en bit bort. Åkte till jobbet, käkade frukost no.2 som blev 2 smörgåsar med pålägg av extra lagrad ost (like it) och lite kaffe.

Fokuserar just nu på Vansbrosimningen vilket innebär att jag blir extremt disträ, inbunden och allmänt associal. Började morgonen med att hälla tandkräm i handen istället för raklödder, när jag väl tvättat bort det glömde jag att raka mig, hm tydliga tecken på att det snart är tävling.

Dagens arbete kallar jag för avstämning då jag bockade av i listan att jag gjort det jag ska, vilket jag aldrig lyckas med så det blir alltid någon aha-upplevelse när jag gör revision på eget arbete.

Lunchen idag blev nästan en repris från igår fast idag blev det skaldjurslasagne (bara en annan typ av pasta, same same but different) som självklart serverades med iskall gammaldags mjölk..

Då cheferna var borta bestämde vi anställda att vara lite anarkistiska så vi slog igen butiken vid 14:00 och åkte hem. Jag åkte förbi affären för jag hade 3 saker på min lista som skulle handlas. Bananer, jordgubbar och kanel, kom ut med 2 kassar men hade glömt alla 3 sakerna jag åkte dit för att handla. Hmmm ytterligare ett tecken på att det snart är tävling

När jag kom hem svidade jag blixtsnabbt om till badkläder och letade upp en 10-år gammal luftmadrass från Mallis som jag blåste och blåste i, tills jag trodde lungorna skulle gå sönder.



Gick ner till stranden och la mig på madrassen, paddlade ut en bra bit och bara låg och flöt, somnade till en stund, vaknade av att madrassen åkt in vassen och skrämt slag på fåglarna som fanns därinne, paddlade ut en bit igen och fortsatte njuta. Efter en timme gick solen i moln och kroppen kom bara djupare och djupare ner i vattnet så jag tog mig in till stranden och såg att pluggen hade åkt ur madrassen. Masade mig hem och började med middagen istället.

Middagen blev min egenkomponerade korvgryta bestående av potatis, lök, kryddstark korv, mexicanamix, buljongtärning och sist men inte minst piri piri, Mmmm kittlade störtskönt i kistan.

Vilande en stund och åkte sedan över till Bollstanäsbadet och simmade en stund i den sköna kvällen. Simmade ett varv på Jimmy´s bana och fokuserade på att simma lugnt och fint. Nu är jag fysiskt förberedd för Vansbro, psyskisk är jag i princip klar har ett 10-tal bra pass i öppet vatten sedan jättekrampet precis innan midsommar så jag tror att alla demoner är borta. Nu rör jag inte en FENA innan Vansbro.

Då dagen tema blivit ett populärt inslag ska jag försöka komma på något fyndigt varje dag så, tryck på RSS knappen till höger så Ni garanterat inte missa någon blogg och därmed också missar dagens fyndighet.

Tack för all uppskattning det motiverar mig att fortsätta med både träningen och skrivandet. Jag tål konstruktiv kritik så både ris och ros är välkommet. Det är extra skoj att många som jag tidigare inte haft kontakt med hör av sig och visar intresse för min hemsida och blogg, hjärtligt välkomna in i min värld.

Ni som har egna bloggar och hemsidor, hör av Er så kan vi länka till varandra.

Dag 12 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 21 dagar kvar.

Dagen tema: Varför betala 70kr och trängas på Erikdalsbadet när man kan simma gratis i Västertorp och ha bassängen för sig själv?

Behöver Er hjälp med att definiera vältränad, de förslag som inkommer samlas på denna sida http://www.krutgubben.net/definitioner.htm

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar