lördag 24 juli 2010

Dag 17 av 32 på fokus Järnmannen

Vakande 05:01, käkade havregrynsgröt med banan och kanel, sköljde ner anrättningen med lite kaffe.

Tog Volvon till Västertorp, framme 06:26, tjuvsimmade på Personnebadet , fortsatte där jag slutade igår. Simmade intervaller 25m, 50m och 100m startade med en snabb (för mig) 400m på 8:23, vilket är 30sek snabbare än igår, det tar sig sa mordbrännaren

Frukost no2 blev en macka från OK med räkor och ägg



Lunchen blev precis som igår en sorglig historia, fast till mitt försvar måste jag säga att kebabrullen smakade gudomligt, helst när man vet att från imorgon börjar ett nytt lite sundare liv.

Åkte hem och slappade på en vilstol, käkade en stor bit rabarberpaj med vaniljsås som energipåfyllnad innan kvällens provlöpning av OS-banan från 1912 mellan Stockholms Stadion och vändplatsen vid Sollentuna Kyrka, en sträcka på ca 20,8km. PEÅ dök upp vid 16:00 och vi fick skjuts av Stina in till startplatsen vid Stockholm Stadion. Vi minglade runt lite, PEÅ köpte sin sista-minuten-plats och sedan började vi värma upp lite lätt. Starten gick kl. 18:00 och både PEÅ och jag sprang i den snabbaste gruppen (5,0km/h), va fan, man måste utmana sig själv lite, annars utvecklas man inte.



Löpningen gick hyfsat hade lite problem med magen då jag valde att ha Vitargo i vätskebältet och min mage tål inte riktigt den blandningen. Vi sprang på i 5km då första extra vätskestationen fanns utplacerad. Redan vid 7km kom nästa vätskestation här blev det ett lite längre stopp då Anders Szalkai skulle berätta lite anekdoter från OS 1912, b.l.a. om Portugisen som smörjde in sig med olja och faktiskt dog. Nästa stopp blev vid 14km då ytterligare anekdoter berättades, nu om den berömda Japanen som försvann. Succesivt började nu farten öka då många började få vittring på Sollentuna Kyrka. Själv började spurta när det var ca 700m kvar. Pulsen stack direkt men jag öste på allt jag hade. När jag kände jag verkligen gick på max och fick känslan av odödlighet kom Anders Szalkai och gled förbi med et leende, vilket driv han har i steget, helt otroligt. Snittempot blev ca 5:05km/h.



Mer bilder från kvällen provlöpning av OS-Banan från 1912 finns på:

http://www.krutgubben.net/galleri/index.html#6.0

Middagen blev en repris på gårdagen, spagetti med matig köttfärssås á la Jocke, nam nam.

Ni som har egna bloggar och hemsidor, hör av Er så kan vi länka till varandra.

Dag 17 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 16 dagar kvar.

Dagen tema: Varför göra det enkelt för sig

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar