lördag 24 juli 2010

Dag 24 av 32 på fokus Järnmannen

Gick upp kl:06:01 och käkade 2 smörgåsar med leverpastej och lite kaffe. Satt i soffan och funderade på varför gick jag upp så här tidigt, hade kunnat sova minst en timme till, då det inte är några köer in till stan och jag inte behöver vara på jobbet förrän kl. 08:00.

Jag är helt enkelt inte van att inte träna innan jobbet, min biologiska klocka är inställd på morgonträning. Funderande på att ta kameran och fotografera lite i kombination med en långpromenad i city, morgon är ju underbar, men blev istället sittande i soffan slötittande på tv och bara väntade ut tiden. Åkte hemifrån vid kl. 07:30 och var ändå på jobbet innan kl. 08:00, helt otroligt.

Vid 11:30 satt jag mig i bilen och åkte till SATS, gick in, tog av mig skorna, började gå mot receptionen när jag helt plötsligt kom till insikt, vad fan gör jag här? Jag skulle ju hålla igen med träningen, vände, tog på mig skorna och åkte till Sollentuna och köpte lunch på en ny uteservering som heter rött (vad är det för jäv.. namn) Beställde Cannelloni med spenat som faktisk var väldigt god.



Åkte sedan hem och hämtade våtdräkt, åkte till Österskär i Åkersberga, såg redan på träden att det skulle bli besvärliga förhållanden, blåste som tusan. Väl framme höll jag på att sätta hjärtat i halsgropen, shit vilka vågor, det måste vara omöjligt att simma idag.

La mig på stranden och avvaktade på att det skulle mojna, icke sa Nicke, var tvungen att ta ett beslut, antingen simmar jag eller så åker jag hem igen och simmar i någon insjö. Beslutade mig att ge vågorna en chans, hann svälja halva ”trälhavet” och flyga omkring som en vante innan jag hittade hyfsat rytm där jag oftast kunde simma med tretaktsandning. Några gånger blev det rejäla flygturer där i princip hela kroppen lämnade vattnet och som faktiskt gjorde lite ont vid landning. Lyckade hålla ut i 45min raglade sedan upp mörbultat och alldeles yr, folket på stranden måste trott att jag var full. TÄNK OM JAG SKULLE CYKLAT EFTERÅT



La mig på filten och vilade i ca 20min sen var jag så kaffesugen så jag var bara tvungen att gå till kiosken. Till min förvåning var jag fortfarande knäsvag och yr och raglade lika mycket som innan, jäkligt obehagligt, balanssinnet måste ha fått sig en rejäl törn. Vilade ytterligare 40min innan jag vågade sätta mig i bilen och rulla hemåt.

Dagen middag blev Pasta med gorgonzola och bladspenat, smaskens.

Sitter nu i soffan och funderar på fullt allvar att börja gå på Yoga 1-2 ggr i veckan, känner att jag behöver den inre ro och muskulära balans som jag tror Yoga kan ge mig. Största anledningen till att jag inte vågat tidigare är att jag är osmidig som ett kassaskåp och lite typiskt svenskt, rädd för att göra bort mig.



Dagens tema: Att ta sig vatten över huvudet, behöver inte betyda ett misslyckande

32 dagar kvar till Godis- och kaklöfte startar, sympatisörer sökes som vill vara med.

Dagen vikt 83,0kg - 3,0kg kvar till målvikt 31/7

Dag 24 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 9 dagar kvar.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar