lördag 24 juli 2010

Dag 25 av 32 på fokus Järnmannen

Väckarklockan började spela Thunderstuck på högsta volym vid kl. 05:01, den som inte vaknar till det…

Varför denna tidiga morgon undrar Ni säkert? Det är ingen träning inplanerad utan istället fotografering för oss killar i Väsby Triathlon. Vi ska träffas kl. 06:00 vid Bollstanäsbadet och fotograferas av Lena Y för klubbens kommande kalender., hm ska bli intressant, Nigge och Mr. Violent är ju med så det kan bli precis hur galet som helst.

Drog i mig 2 mackor med leverpastej och en kopp kaffe, sedan bar det iväg till Bollstanäsbadet Vi var 7 tappra kämpar som ställde upp för detta ädla ändamål plus fotografen och hennes lärling i barnvagn.

Anders L gjorde skäl för namnet Peebladder direkt.

5 av oss åkte sedan vidare till Kairobadet för att ta kompletterande bilder. Bilderna kommer finnas med i klubbens kalender som kommer ges ut någon gång i höst, den kan bli hur bra som helst.



Åkte sedan in till jobbet, käkade frukost no:2 som blev kycklingwrap, jobbade på till lunch åkte sen till SATS och var med på mitt livs första Yoga-pass. Gick fram till instruktören och berättade som det var. Hon sa bara, bra att du kom, det här kommer gå finfint. Var riktigt orolig men allt eftersom som passet gick blev jag mer och mer avslappnad och kände att jag kunde följa med hyfsat i rörelserna, lite stel men vad var att vänta. På slutet när vi skulle slappna av somnade jag till och vaknade av min egen snarkning och såg att dom andra höll på med någon helt annan rörelse, lite pinsamt, men det bjuder jag på. Kommer absolut gå på fler Yoga-pass, den här typen av träning behöver jag verkligen. Betyg 5 av 5.

Åkte sedan till OK i Åkersberga och köpte lunch.



Tog lunchen med mig till stranden i Österskär och åt den medans jag väntade på Egil som var på ingående. När väl Egil kommit påminde han mig om att jag lovat att springa med honom. Som tur var hade jag ett par skor i bagageluckan så vi lubbade iväg, jag lät Egil sköta tempo och vara vägvisare, jag var helt lost, hade ingen aning var vi sprang. När vi närmade oss strandcafeét som Egil´s dotter Felicia jobbar på började Egil succesivt öka farten, så jag frågade om han ville visa upp sig för dottern och gästerna, farten var lite för hög för att Egil skulle kunna konversera så jag sa bara, då öser vi på och så sprang vi allt vad tygeln höll. Givetvis fick det den effekt Egil ville ha, alla gästerna tittade upp, några hade trott att det var hästar som hade galopperat förbi, hiiiia

Direkt efter löpningen sprang vi ner till havet och hoppade i, hjälp vad kallt men ändå skönt. Efter badet gick vi bort och fikade på strandcafeét, jag tog kaffe och citronpaj, mums. Egil´s svärmor, och svägerska med barn dök upp så vi blev sittandes och drog gamla anekdoter. När Egil berättade hur han råkade hamna bland massa transverstiter på Torremolinos för sisådär 25 år sedan, trodde jag att jag skulle dö. Tror inte hans svärmor förstod allt.

Tiden bara rann iväg och det var dags att åka hem och jag som skulle simma, Va fan, tränaren sa att jag skulle ha skoj och inte fokusera så mycket på träning. Så hellre en lätt löprunda med Egil och lite socialt samkväm än ett simpass i havet.

Väl hemma improviserade jag fram en middag bestående av bläckfisk och musslor som grunden i en pastasås, blev lite stark, men jäkligt gott.

Drog på lite kaffe som jag tog med mig till stranden och drack. Skönt att bara sitta på och njuta av den svaga brisen från vattnet. Den inre harmoni jag kände efter yoga-passet fanns kvar och jag kunde för en gång skull slappna av och bara finnas till, skööööönt.

Dagens tema: Att pröva något nytt och därmed riskera att göra bort sig kan vara en riktig befrielse.

31 dagar kvar till Godis- och kaklöfte startar, sympatisörer sökes som vill vara med.

Dagen vikt 83,0kg - 3,0kg kvar till målvikt 31/7

Dag 25 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 8 dagar kvar.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar