lördag 24 juli 2010

Dag 8 av 32 på fokus Järnmannen

Gick upp vid 06:00, käkade Gröt med banan som sköljdes ner med kaffe, Skulle ha åkt till Drängsjön och simmat med Jörgen men fick ett SMS igår att jag skulle vara hos tandläkaren 07:50 vid Skanstull så det fick bli Erikdalsbadet istället. Mycket folk som vanligt så en del kryssande blev det, simmade ca 50min, riktigt oinspirerat och seeeegt idag.

Sedan direkt till käftis snorande efter simningen, var tvungen att förklara så hon slapp sätta på sig masker, handskar m.m. för att undvika smittspridning. Som vanligt fick jag skäll för att jag inte skött tandtråden ordentligt, lovade bättring.

Avstod bedövning när tandsten skulle tas bort, VARFÖR gjorde jag det? Satan vad ont det gjorde.

Åkte sedan till Stadshagen för möte med en kund och var framme 30min för tidigt. Vad gör man när man har 30min att slå dank, jo smiter in på SATS och tränar 20min Core, oplanerat ja, men ack så viktigt.

Pappersexercis hela eftermiddagen, ordning och reda är A och O.

Framåt kvällen ville Stina hyra roddbåt samtidigt som jag kände att jag nog skulle vilja revanschera mig för morgonens oinspirerade simning. Sagt och gjort, vi åkte ner till Norrvikens IP och kanotklubben och hyrde deras roddbåt i en timme. Klängde fast i roddbåten och drogs igenom den värsta grönskan och började simma, blandade ryggsim med bröst som insim. Behövde ungefär 5min för att bli varm innan jag började crawla. Jag simmade 500 armtag, vilket för mig motsvarar lite mer än 500m (att räkna armtag är för mig terapi och att sätt att skringra tankarna och inte tänka på kramp) Simmade 4 x 500m med 1 minuts vila mellan varje 500m, därefter blev det avbad, simmade genom grönskan på vägen tillbaks, lite läskigt med att växtlighet som försöker slingra sig runt kroppen. 2 väldigt positiva saker har jag med mig hem, dels jag fick inte KRAMP och dels att jag simmade 500m utan uppehåll inte 1 gång utan 4 gånger.

Nu går jag till sängs med ett leende på läpparna och ser fram emot nästa simpass istället för obehagskänslor. Precis vad jag behövde inför beslutet att genomföra Vansbro på söndag eller inte.

Dag 8 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 25 dagar kvar.

Dagens tema, tacka aldrig nej till bedövning eller gå aldrig till sängs med ett dåligt träningspass i ryggen.

Behöver Er hjälp med att definiera vältränad, de förslag som inkommer samlas på denna sida http://www.krutgubben.net/definitioner.htm

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar