lördag 24 juli 2010

Nu ska vekheten ur kroppen

Nu med endast 32 dagar kvar till Järnmannen i Kalmar så blir det 100% fokus på denna tävling. Jag kommer bara träna sådant jag kan ha nytta av i Kalmar, stora biceps m.m. får vänta.

Började dagen med att stiga upp Kl: 04:30, ja Ni läste rätt, käkade en rejäl frukost med både gröt och mackor för idag skulle demoner bekämpas.

Hade därför bokat tmed Jörgen att träffas Kl. 06:00 för att simma i Drängsjön, den sjö som fick mig att börja tveka både på Vansbrosimningen och Kalmar, då jag fick jättekramp sist jag simmade där, vilket kraftigt påverkat min simning därefter.

Möte upp Jörgen och vi var i vattnet prick kl. 06:00, jag simmade på Jörgens vänstersida av 2 anledningar, dels pga. att han simmar väldigt nära land, vilket jag inte vågar då jag inte känner till förhållandena i sjön lika bra som honom och dels pga. att han andas åt höger och med mig på vänster sida tvingades han andas lite oftare åt vänster för att ha koll på var jag befann mig.

Vi simmade ca 400m i stöten, snackade några sekunder, tog ut nytt riktmärke och sedan simmade vi på igen. Så håll vi på runt hela sjön, vilket tog 45min, men då genade vi inte på samma sätt som vi gjorde i söndags, vilket bevisar att vi höll bra tempo. Tilläggas kan att det var en underbar morgon solen sken och det gick bara svaga krusningar på vattenytan.

Direkt efter simningen tog jag bilen bort till Angarns kyrka där jag parkerade och lastade ur cykeln, cyklade bort mot Karby, svängde höger mot Sjöberg precis efter motorvägsbron och körde Rogo´s specialväg som är extremt kuperad men väldigt rolig att köra. Cyklade sedan bort till Åkersbergavägen och vände tillbaks till Angarn, rundan blev på 23km och jag lyckades nästa hålla 30km/h i snitt trots att halva sträckan kördes på kuperad bana. Hade gärna cyklat en stund till men plikten kallade och det var bara att åka hem och sätta sig att jobba.

Jobbade på till 16:30 då det var dags för nästa cykelrunda, nu i mer kända kvarter. Ställde bilen vid motorcrossbanan Väsby, cyklade Almungevägen norrut till Kimsta där jag svängde av in på Kimstavägen, redan efter 1km så låg det mer och mer lösgrus, nej tänkte jag, känner igen scenariot, vände tillbaks till Almungevägen och cyklade söderut, svängde av mot Skånela för att kolla om det låg lösgrus där också, men den vägen var förskonad från cykelmaradörerna, cyklade upp till hästhagen och vände tillbaks mot Almungevägen, rundan blev ca 27km och jag höll ca 34km/h förutom dom 2km jag körde på lösgrus på Kimstavägen.

LÖSGRUSVARNINGEN är nu utökad till Tjustavägen och Kimstavägen, 2 av mina absoluta favoriter, skit också.

Direkt efter cyklingen sprang jag 1mil i högt tempo och fick en sluttid på 48:12, åkte sedan direkt ner till Norrviken och tog ett dopp, fan vad skönt.

Dag1 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, bra dagsverke idag, jag är nöjd



Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar