lördag 24 juli 2010

Dag 27 av 32 på fokus Järnmannen

Vaknade 06:16 av att jag fortfarande mådde illa och var yr, tvingade i mig 2 smörgåsar med pålägg av rökt kalkonfilé och kaffe därtill.

Åkte till Bollstanäsbadet för att simma. Som vanligt på lördagsmorgnar så var uppslutningen enorm, idag var det jag, Anna och Marika. Tjejerna simmade 500m- rundan i rasande tempo medans jag simmade lite lugnt och fokuserade på att vara avslappnad i vattnet. Avslutade sedan med en 500m på 10:28 vilket är ungefär min nivå just nu.

Åkte hem och käkade jordgubbar med turkisk yoghurt som frukost no:2.

Jag och Stina åkte sedan in till stan, parkerade bilen på söder och promenerade bort till Hermans där vi käkade vegetarisk buffé. Kan bara säga att den som säger att det inte finns god vegetarisk mat har aldrig varit på Hermans, deras lasagne är helt magnifik.



Vi gick förbi Ur&Penn på tillbakavägen och Stina köpte ett armband till mig som passar en triathlet, bedöm själva.



Väl hemma blev det lite städning, då det kommer över lite folk imorgon. Sedan när det var dags för middag kom illamåendet och yrslen tillbaks, satt med min gamla Ceasar sallad och försökte tvinga i mig maten, jag som verkligen är storätare och inte det minsta kräsen kan knappt få i mig någon mat, jobbigt värre

Hade tänkt cykla en temporunda på kvällskvisten men yrseln och illamåendet fick mig att avstå, fick bli filmtajm istället, Snabba Cash har äntligen släppts som DVD, vilken film, skitbra helt enkelt.

Blir en tidig kväll bättre att komma i säng hyfsat och få en bra natts sömn och sedan hoppas det känns bättre imorgon. Just nu tänker jag inte riskera någon så här nära inpå Kalmar.

Väderleksprognosen ser ut så här just nu för den 31/7 i Kalmar





Om en vecka vid denna tiden har jag förhoppningsvis gått i mål på min andra Järnman i Kalmar.

Dagens tema: Descanzar es salud - att vila är hälsosamt.

29 dagar kvar till Godis- och kaklöfte startar, sympatisörer sökes som vill vara med.

Vikten har stannat på 83kg så det är bara att inse att jag inte når målet på 80kg utan att hårdbanta sista veckan och det tänker jag absolut inte göra. Däremot säger logiken mig att om jag väger ca 83kg vid start så borde jag väga lite över 80kg när löpningen börjar så då är ju målet uppnått.

Dag 27 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 6 dagar kvar.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar