måndag 26 juli 2010

Dag 29 av 32 på fokus Järnmannen



Gick upp kl. 05:11 och åt frukost bestående av 1 macka med kalkonfilé och en kopp kaffe, matlusten är fortfarande sisådär, yrseln och illamåendet finns där i bakgrunden.

Packade ihop våtdräkt och tog bilen till Liljeholmen och simmade ca 25min i Årstaviken, klart godkänt vatten att simma i, varför har jag aldrig varit här förr?

Åkte sedan till jobbet och åt frukost no:2 som blev ett pytteliten portion havregrynsgröt, var har matlusten tagit vägen?

Vid lunchtid åkte jag till SATS och var med på lunchspinning med efterföljande Core. Träningen av bål har tyvärr blivit eftersatt, trots att det är den delen av kroppen, förutom hjärtat, som borde tränas mest, fy skäms på mig.

Dagens lunch blev i grunden en repris på lunchen dom flesta dagarna.



Nu fanns det i alla fall lite matlust och lunchen gick ner utan att kroppen klagade allt för mycket.

Då vi har det väldigt lugnt på jobbet kom chefen förbi vid 15:00-tiden och sa att nu stänger vi för dagen, tack sa jag och åkte och fixade några ärenden.

Middagen blev repris på gårdagen, Grillspett med potatis och Meze-sås.

Tog sedan en lättare löprunda bort till badplatsen ToR och snackade lite med Nigge och Angelá från Väsby triathlon, var alla andra var har jag ingen aning om, vi brukar i alla falla vara omkring 10st på måndagssimningen.

Snabb dusch och därefter relaxing i soffan med en överbliven sockerdricka från helgen, var säkert 10 år sedan jag drack sockerdricka, vad var det nu Emil sa?



"Nä, nu blir jag arg”, skrek han. ”När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?”"

Såg att någon på Facebook refererade till en gammal barnramsa som jag inte kunde få ur huvudet utan spann vidare på, här är min version.

Måndag blir det lite av allting

Tisdag gör jag ingenting ingenting ingenting

Onsdag gör jag vad jag vill.

Torsdag sitter jag i lotus för att få fokus.

Fredag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring.

Lördag stundar tävling till.

Söndag går jag som på moln, moln, moln med ett leende som räcker ett år år år

och så är veckan slut,
snipp, snapp, snut.




Dagens tema: Bejaka ditt barnasinne, tramsa och skriv en ramsa

27 dagar kvar till Godis- och kaklöfte startar den 23/8, sympatisörer sökes som vill vara med. Jag kommer hålla på i 700 dagar så man kan hoppa med allteftersom. Min förhoppning är att vi blir några stycken så vi kan stötta och ge varandra tips på bra alternativ. Presenterar deltagare och regelverk på hemsidan http://www.krutgubben.net/Godis.htm

Dag 29 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 4 dagar kvar.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar