lördag 24 juli 2010

Dag 11 av 32 på fokus Järnmannen

Gick upp vid kl. 05:16, käkade Gröt med banan som sköljdes ner med kaffe, åkte till Personnebadet i Västbertorp och ”tjuvtränande”. Idag var vi 5st som simmade, måsta vara sådana som fått tipset via min blogg med det bjuder jag på…

Simmade hela passet på simfenor för att träna på bensparken och känslan när man har rätt flytläge i vattnet, blev ett riktigt bra kvalitétspass på 30min

Åkte till jobbet, käkade frukost no.2 som blev 2 smörgåsar med pålägg av kalkon och lite kaffe.

Pratade med chefen och berättade om mina problem att få ihop träningen inför Järnmannen. Förstående som han är fick jag ledig på em hela nästa vecka, bara jag finns tillgänglig på mobilen, jippi, vilken träningsvecka jag har att se fram emot. Skickade SMS till en massa träningskompisar för att försöka boka ihop en schema.

Jörgen svarade som vanligt blixtsnabbt, så det lutar åt simning med honom och Anders på måndag em.

På onsdag provlöper jag OS-banan från 1912 med start Stockholm Stadium ut till vändpunkten i Rotebro, valde snabbaste gruppen som ska hålla under 5,0-tempo, vad tänkte jag på då??? Det är väl bara att bita ihop antar jag, nästa nivå var 6,15-tempo och det ju lite för mycket lunk för min del.

http://www.jubileumsmarathon.se

Jag och Bosse gick bort till Sushibaren i Midsommarkransen för att hämta Sushi till lunch, kommer dit och dom hade 25min kö, FÖR SUSHI??? snacka om taskig planering, vi gick till COOP och köpte pasta med skaldjur och lax och gammaldags mjölk istället, mums mums.



Middagen blev grekisk sallad med extra räkor inte dumt det heller. Vilade en stund efter maten sedan var dags för träning igen. Sprang dom 3,5km bort till Bollstanäs badplats med ryggsäck på ryggen, simmade med triathlonklubben och sprang hem igen. Fick sällskap på hemvägen av Foglarna och Marie.

Bestämde mig idag till 100% att åka till Vansbro och simma 3km på söndag samt cykla ca 10mil direkt efter, tror jag kommer till Ludvika eller något liknande. Där blir jag sedan upplockad och skjutsad till lämplig plats 2 mil hemifrån. Därifrån springer jag sedan hem och vips har jag fått ihop en Triathlondag.

Dag 11 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 22 dagar kvar.

Dagens tema, Varför gå 2km till en kundovänlig Sushibar när du har COOP runt hörnet.

Behöver Er hjälp med att definiera vältränad, de förslag som inkommer samlas på denna sida http://www.krutgubben.net/definitioner.htm

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar