onsdag 28 juli 2010

Dag 31 av 32 på fokus Järnmannen

Steg upp vid kl. 06:22, kompletterade gårdagens rakning och käkade frukost bestående av 2 smörgåsar med namnet Fröisar som var gjorda på dinkel, Lite kalkonfilé på det och en skvätt kaffe så var frukosten komplett.

Satt på uteplatsen och njöt av den vackra morgonen, glömde bort tiden och helt plötsligt var klockan 07:33, shit måste till jobbet. Som tur var är det inte direkt rusningstrafik så jag kunde hålla hastighetsbegränsningen hela vägen utan att behöva bromsa in en enda gång, sköööönt, framme 07:57…

Har sedan beskedet i söndags att min mamma ligger på sjukhus och tillståndet fortfarande är kritiskt mer och mer tappat fokus på Järnmannen och nästan börjat förbereda mig på att inte starta.

Åkte till SATS för lunchspinning men väl framme ombytt och klar tappade jag lusten och bytte om och åkte därifrån.

Köpte en grönsallad med kyckling och avocadoröra till lunch som käkades framför datorn på jobbet. Åkte till Åkersberga framåt eftermiddagen och träffade Egil. Efter en del strul med hans klenod, bilen, så kom vi iväg till Hacksta Friluftsområde




Vi sprang en runda på 5km i skönt snacktempo. Skoj att se att Egil har kommit igång med träningen, fortsätter han så här får en ett ”wildcard” till Krutgubbegruppen




Åkte hem duschade och åkte och handlade en stor påse godis, nu jäklar ska det laddas inför helgen. Med 25 dagar kvar till godislöftet så gäller det att passa på när tillfälle ges.




Fixade middag, Jocke´s korvgryta, idag med Italienska kryddstarka korvar, Nam nam

Resten av kvällen blir det till att titta på riktiga idrottmän/kvinnor från Fridrotts EM i Barcelona.

Dagens träning blev som i ramsan, jag tränade något jag ville, nämligen en skön löprunda med en kompis.

Onsdag gör jag vad jag vill.

Torsdag sitter jag i lotus för att få fokus.

Fredag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring.

Lördag stundar tävling till.

Söndag går jag som på moln, moln, moln med ett leende som räcker ett år år år

och så är veckan slut,
snipp, snapp, snut.

25 dagar kvar till Godis- och kaklöfte som startar den 23/8, sympatisörer sökes som vill vara med. 6 deltagare är anmälda hittills. Presenterar deltagare och regelverk på hemsidan http://www.krutgubben.net/Godis.htm

Dag 31 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 2 dagar kvar.

Det är nu 725 dagar kvar till jag fyller 50år

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar