söndag 25 juli 2010

Dag 28 av 32 på fokus Järnmannen



Vaknade 06:15, kollade vädret och insåg att jag inte vill utsätta mig eller den nyservade cykeln för ösregn och 15 grader, gick och la mig igen deppig som fan och sov till kl. 09:00, riktigt utsövt och med betydligt mindre illamående och yrsel käkade jag frukost bestående av 2 mackor med Kalkonfilé och kaffe.

Lite mer positiv efter bra sömn och frukost bestämde jag mig för att hitta alternativ till den uteblivna morgoncyklingen, hittade ett lämpligt spinningpass på SATS, där jag efter bokning var 1:a reserv, märkligt, just SATS i Märsta är ta mig tusen alltid fullbokat, populärt ställe….

Fick skjuts till Märsta där jag turligt fick sista platsen på passet, körde effektiv och tuff spinning i 75 min, vilket ungefär ska motsvara 3 timmar på racern, sprang sedan ca 1 mil i raskt tempo och är därmed färdigtränad för idag och klockan är bara 13:00, yippi

Carina Och Paolo kom vid 15-tiden.



Vi käkade Jocke´s specialspett bestående av både nöt- och fläskött, bacon, paprika och smålökar. Potatisen delade jag på mitten och ställde på plåt med skalet kvar, ovansidan oljade jag sedan in och kryddade . Som sås blev det lite olika hemmamixade mezesåser gjorda på turkisk yoghurt. Självklart serverade massor med sallad till.





Som efterrätt blev det kladdkaka med grädde, inte helt fel, Mmmmm

Dagens tema: Det finns alltid alternativ, det är fantasin som sätter gränserna

28 dagar kvar till Godis- och kaklöfte startar, sympatisörer sökes som vill vara med. Marika Wagner är den första som anmält sig. Jag kommer hålla på i 700 dagar så man kan hoppa med allteftersom. Min förhoppning är att vi blir några stycken så vi kan stötta och ge varandra tips på bra alternativ. Behöver också förslag på vad som ska ingå i ett godis- och kaklöfte, får man t.ex. äta mörk +80% chocklad, naturgodis av yoghurt m.m.



Vikten har stannat på 83kg så det är bara att inse att jag inte når målet på 80kg utan att hårdbanta sista veckan och det tänker jag absolut inte göra. Däremot säger logiken mig att om jag väger ca 83kg vid start så borde jag väga lite över 80kg när löpningen börjar så då är ju målet uppnått.

Dag 28 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 5 dagar kvar.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar