lördag 24 juli 2010

Dag 3 av 32 på fokus Järnmannen

Gick upp som vanligt vid 05:00, käkade gröt med banan och åkte in till Erikdalsbadet för att för andra dagen i rad för att simma i deras utomhusbassäng, det fanns ingen idag heller som ville ha betalt, mysko, men det är väl bara att tacka och ta emot.



Idag hade jag bestämt mig för att simma 1500m på tid för att se om det skett någon utveckling sedan jag testade senast för 2 månader sedan.

Som vanligt på Erikdalsbadet så var det riktigt trångt så det blev en del kryssande, fick tyvärr kramp efter 1450m, pga att jag omedvetet ökade farten för att spurta sista hundringen, krampen släppte efter lite stretch och jag kunde simma i mål på 36:13, vilket är 4min bättre än senast. Jag vet att tiden inte är att skryta med, men utvecklingen går åt rätt håll och det är sådana besked jag behöver just nu.

Efter 2 tuffa dagar blev denna betydligt lugnare, skippade både lunch och kvällspass, vila och rekreation är en viktig del av träningen.

Har varit på apoteket och köpt resorb som ska motverka kramp och dessutom bokat tid för massage av vaderna på fredag, måtte det hjälpa……

Middagen blev idag min absoluta favorit, Fläskfilé med jordnötter och Banan i currysås, Mmmmmm Som vanligt när denna delikatess serveras åt jag alldeles för mycket men man måste ju leva också.



På tal om att leva så blev det kaffe nere vid sjön, snacka om livskvalitet att bara ha 100m ner till en sjö. Jäklars vad det blåste, glad att jag inte skulle simma ikväll, brrr

Dagens tema, lite mindre träning lite mer fokus på vila och njutning.

Dag 3 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 30 dagar kvar.

Ser fram emot morgondagens simning i Drängsjön kl 06:00 med Jörgen med en viss bävan samtidigt som jag inser att jag måste besegra mina demoner för att kunna stå på startlinjen i Vansbro om 10 dagar.

Behöver Er hjälp med att definiera vältränad, de förslag som inkommer samlas på denna sida http://www.krutgubben.net/definitioner.htm

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar