lördag 24 juli 2010

Vansbro 2010

Dag 14 av 32 på fokus Järnmannen

Gick upp 04:37 fixade frukost som bestod av 2 mackor med salami och kaffe.

Lämnar Sollentuna 05:45 för en händelsefattig bilresa upp till Vansbro, framme 10:15, hämtar startbevis och börjar den långa promenaden till starten. Varför hämtar man nummerlappen vid mål???

Träffade på Anders L som skulle simma i samma startgrupp som mig, vågade inte ta ben på honom då han berättade att han spydde i vattnet förra året.

Simmade Tarzansim första hundra metrarna sedan gick jag ut mot den vänstra sidan som visserligen är något längre men jag slapp trängseln och kunde börja simma tretakt. Simmade på riktigt bra, undvek att kolla klockan utan simmade mitt eget race där jag i första hand skulle bekämpa de demoner som jag har inför simning i öppet vatten. Fick ett slag över vaden när det var 250m kvar och den krampade direkt, men istället för att försöka bli av med krampet så simmade jag in så jag låg närmare bryggan och simmade sista biten med benet släpande efter, ville så gärna nonstop simma hela Vansbro och det gjorde jag. Fick en chock när jag såg tiden, var helt övertygad om att jag hade gått under 50min, men det stod 58:55, va fan jag simmade ju så bra. Bestämde mig direkt att nästa år då jävl.. ska jag under 50min.

Jämfört med förra året var dagens simning betydligt bättre, måste ha varit bättre förhållanden förra året, det är enda förklaringen jag kan komma på. Visst det blåste rejäl motvind första 2km så det är möjligt att vinden motverkade strömmarna på något vis, vad vet jag

Det svar jag fick var att jag har uthålligheten behöver bara få bättre fart, intervaller + teknikträning närmsta veckan kan vara svaret.

Anders L simmade riktigt bra och förbättrade sin tid mot förra året, grattis Anders

Direkt efter simningen blev det en snabbdusch på med cykelkläder, käkade pyttipannan som ingick i startavgiften i farten och sedan och hämtade cykeln, pumpade däck och börja rulla mot Ludvika. Från det att jag gick i mål tills jag satt på cykeln tog det 20min, lite lång växling men får skylla på att det var en bit att gå från mål till parkeringen.

Fick tips via Funbeat om en mindre väg som gick parallellt med stora vägen (71:an), cyklade på den mindre vägen i 26km innan jag var tvungen att ge mig ut på 71:an i ca 15km. Efter det kunde jag vika in på vägen mot Ludvika som var relativt lågtrafikerad, dock blåste det motvind hela tiden och jag blev ordentligt sliten redan efter 60km.

Stina hade jag skickad i förväg till Ludvika då hon har en barnslig förtjusning att shoppa i en butikskedja som heter Dollarstore och som fanns i Ludvika. När hon tröttnat rullade hon ut från stan och väntande in mig vid en rastplats precis utanför. Jag fick ihop 75km cykling och det är jag nöjd med, då 32 grader och motvind inte är mitt favoritväder att cykla i. Bilade sedan via Västerås hem och var hemma vid 18:30. Hade tänkt springa en runda men då termometern stod på 29 grader så avstod jag, det är en ny träningsdag imorgon, tar igen det då.

Middagen blev dom sista resterna av korvgrytan lika god som tidigare dagar, ska nog göra den snart igen.

Till fotbollen köpte jag en gammal favorit som jag bara var tvungen att köpa när jag var på affären.



Ni som har egna bloggar och hemsidor, hör av Er så kan vi länka till varandra.

Dag 14 av 32 på fokus Järnmannen avklarad, nu bara 19 dagar kvar.

Dagen tema: Varför åka bil i 7tim för att simma i en 1tim och dessutom betala för det?

Behöver Er hjälp med att definiera vältränad, de förslag som inkommer samlas på denna sida http://www.krutgubben.net/definitioner.htm

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar