fredag 3 september 2010

Godis- och kaklöfte dag 8

Hej, allesammans, nu har det gått en hel vecka och vad jag vet om är det bara en som trillat dit. Alltså är vi 57st kvar plus att jag idag fått 2 nya löftestagare så nu är vi 59st.

Skulle vara jätteskoj om vi kunde bli fler, fråga runt i Er bekantskapskrets, helt övertygad att alla skulle kunna värva 2-3st till godis- och kaklöftet.

Fick detta meddelande från En av deltagarna i helgen. Hon heter Tina Söderhäll och är en 40+ tjej med två tonårsdöttrar. Hon säger sig vara född i en myrstack, då hon alltid har haft svårt att sitta stilla.

Hon springer tidigt på morgonen och tycker det är skönt då hon får sin "egen" tid. Förutom springa/jogga, kör hon crosstrainer, lite innebandy, styrketräning - för att få lite muskler på sina cykelstyren till armar och lite annat som kommer i sin väg.

Hennes döttrar brukar säga att hon gör först och tänker sen, vilket inte alltid är en fördel ;-)

"Nu var det VÄLDIGT nära att jag åkte dit.
Sprang på morgonen, ordentlig frukost och körde sedan crosstrainer i 40 minuter, innan lunch,och blev ordentligt trött och svettig men........pga lite slarv, tidsnöd, så han jag inte med lunch.
Iväg på ett ärende ut till Lidingö, fick stanna på en bensinmack och köpte frukt, men min raring köpte även en Snickers att dela på.
Tokhungrig åkte frukten i och kvar var Snickersen, som var öppnad och hölls framför min näsa - Guuud vad det luktade gott, och huuuu så nära det var. Han tänka efter en extra gång innan jag öppnade munnen för att ta en bit......är en Snickers värd 8 månader utan godis???
Jag lyckades hålla mig ifrån godisbiten, trotts att raringen tjatade och övertygade mig om att jag kunde äta den med gott samvete , han skulle inte skvallra för någon.
Efteråt var jag väldigt nöjd med mig själv, att jag lät bli godisbiten, och när frukten landat i kroppen och stillat det värsta begäret var jag inte sugen längre på biten".
Tina

Någon mer som har något att förtälja? maila info@krutgubben.net eller skriv en kommentar i bloggen.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar