onsdag 8 september 2010

Grym träningsdag

Slog upp mina blå kl. 05:34, kände efter hur kroppen mådde. Den mådde förvånansvärt bra med tanke på gårdagens aktiviteter, måste vara bubbelpoolen som lindrat smärtan. Dagen första tips är levererat.

Hade ingen matlust direkt på morgonen så det fick bli en slät kopp kaffe, sedan stod det intervallträning på schemat, jaha, då det var bara att åka in till SATS och byta om.

Sprang till löparbanorna på Telefonplan och körde 5x400m intervaller där jag tryckte på allt jag hade, avslutade med 5km på tiden 22:29, minuten bättre än för en vecka sedan, är formen på G?

Nu får alla ni som bantar hålla för ögon för jag drack min egenkomponerade återhämtningsdryck bestående av 1 banan nedmosad i 3dl 36% grädde, fet men effektivt som satan.

Väl på jobbet blev det gröt med gammaldags mjölk och kanel.

Dagens andra tips är att dom släppt vinterhalvårets spinningpass i Vallentuna. Passen är på söndagar mellan kl. 10:00 0ch 13:00, ja du läste rätt, 3 tim, tufft, intensivt och med tung musik åt Rammsteinhållet, kan det bli bättre, knappast. Syns i Vallentuna, jag har bokat 7 pass.
http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=4720&grp...

Dagens lunch blev kinabuffé, behövde ladda rejält med kolisar för kvällens styrketräning och spinning.

Har nu totalt 15 olika utmaningsmoment närmsta året, förutom godis-och kaklöftet (se separat blogg).

Åkte ner till SATS efter jobbet, märks att semestrarna är över tog 15min att hitta parkering. Väl på plats började jag med tung styrketräning, tyngre än jag någonsin kört tidigare i mitt liv. De muskelgeupper som fick sig en rejäl omgång var biceps, triceps och axlar.

Direkt effter styrketräningen var det dags för 75min spinning. Passet blev precis så tufft som jag befarat, helt omöjligt att maska, bara bita ihop och försöka överleva, började faktiskt fundera på om jag sett någon defillibrator på gymet, låter helt knäppt men hade Ni varit där hade Ni förstått. Tömde mig totalt och hängde som en trasa på styret innan jag orkade kliva av och stretcha.





Avslutade detta megapass med 20min Core, duschade och gick till Vivo och köpte en stor pastasallad, NU måste förråden fyllas på med kolhydrater.

Sitter nu hemma och känner att min gammelmanskropp har fått vad den tål, Nedan bild får illustrera hur jag känner mig just nu.




Hittade en artikel om myter kring viktnedgång, klart läsvärt
http://traningslara.se/viktnedgang-del-iv-en-mangd-m...

När det gäller godis- och kaklöftet så fick vi idag vår 66:e medlem, välkommen Nellie Nilsson

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar