torsdag 2 september 2010

Jag är så jävla långsam

Vaknade kl. 04:59 av att det ösregnade, satte mig spikrak upp i sängen, TAKFÖNSTRET, nej nej nej. .....Jo jo jo det var vidöppet, bara att hämta wetextrasan och börja suga upp allt vatten som regnat in, skit skit skit....

Hade precis somnat om när väckarklockan började spela thunderstruck för fulla muggar, studsade upp igen. Då kom det väntade SMS:et från PEÅ "Jag hoppar löpningen, apväder :-(" Alltid skönt när någon annan hinner först så jag svarade "väntat tunnis :-)".

Gick upp i alla fall och åt frukost, gröt med banan och kanel och en skvätt java. Nu gäller det att planera om, utomhusaktiviteter omöjliga, vad gör man då?

Läste på Zandra Hedlunds bloggg att hon simmat intervaller 6x200m med en snittid på ca 3:32, bestämde mig för att testa vad jag kan få för tid på samma distans

Åkte därför först till Väsby simhall och började med insim ca 300m därefter simmade jag 6x200m på tiderna 4:07+4:05+4:08+4:09+4:06+4:04

Experten Micke Rosén skulle säga följande: killen är jämn, uthållig men fruktansvärt långsam, han får börja på bana 4c tills vi får ordning på honom.

Hungris som ett as efter simningen fick det bli en nödlösning, Donken och Mcmuffin med ägg och Bacon och deras underbara kaffe, så nu har jag mer energi, vad gjorde man då?

Jo, då åkte jag till SATS i Väsby och körde ett min egna Crosstraining med varannan gång styrka och varannan gång kondition. Avslutade med att bränna av 5km på löpbandet, tien blev 21:52 så löpformen är det inget fel på.

Hem raka skallen och byta kläder och börja bege sig till Arlanda för resa till Reykjavik.

Zandra som jag nämde tidigare är dietist och en duktig triathlet som kommer gästblogga och hjälpa till att peppa oss under godis- och kaklöftet. Zandra har en egen blogg som heter Specialkost och triathlon, rekommenderas starkt. http://dietisttriathlet.blogspot.com/

3 dagar kvar till Godis- och kaklöftet som startar den 23/8, ytterligare sympatisörer sökes som vill vara med. 35 deltagare är anmälda hittills. Presenterar deltagare och regelverk på hemsidan http://www.krutgubben.net/Godis.htm

Dagens tema: Hastigheten har betydelse

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar