fredag 3 september 2010

Utmaning antagen

Vaknade och såg i spegeln att jag började bli långhåring, fram med rakhyveln, någon jäv.. skepparkrans vill jag inte ha.

Drack en slät kopp kaffe, åkte till SATS och körde morgonspinning på 55min och efterföljande löpning på löpbandet, dock bara 10min, måste ju hinna till jobbet också. Shit, vad jag var hungrig, hade någon hållt fram en snickers just då hade jag kanske trillat dit. Dagens frukost blev ett glas gammaldags mjölk, kalkonkött, 1 ägg och aoili.

Blev igår utmanad av min ständiga rival PEÅ. Vi ska tävla fram till nyår i följande 6 dicipliner.
Fettprocent
Vikt
Storlek biceps
Storlek bröst
Antal Chins
Antal armhävningar.

Förutom chins och armhävningar är det procentuell utveckling som gäller, invägning och mätning sker imorgon fredag, kl.16:00.

Förloraren måste gå på en SATS-klass som domaren bestämmer, typ Zumba, Afrodance eller något liknande. Vinnaren får stå i dörren och titta på. Ska bli skitskoj att se.....

Någon som har förslag på fler utmaningar?

Dagens lunch blev buffé bestående av Pannbiff med lök och pasta med kyckling. Jag tog t.o.m. en pannkaka med grädde (sylten skippade jag) för att fylla på mina tömda glykogendepåer.

På lunchrestaurangen såg vi tomten. Han såg exakt ut så som man förväntar sig att en tomte ska se ut, dessutom hade han en röd tröja, ha ha obetalbart, häftig gubbe.

Åkte direkt hem efter jobbet och somnade en stund i soffan, vaknade alldeles för sent, käkade pasta med skaldjur, hoppade in i bilen och åkte till simhallen för ett pass med Väsby triathlon.

Knappt vaken började jag insim på en bana som var på kortsidan och därmed bara 20m. Dagens pass var att simma 12 längder, dvs 240m i fart 2 förutom vid sista 5m då en fartökning till fart 3 skulle göras och därmed snabba upp vändningen. Lyckades göra några halvbra voltvändningar, var lite störd av att vi hade stegen på vår bana. Körde 5 repetioner och sedan fick det räcka för idag, avbadade och åkte hem.

Hittade ett nytt träningsforum som heter Shapelink som verkar jäkligt bra, la ut en blänkare om godis- och kaklöftet och fick napp direkt.

3 nya medlemmar anslut sig idag, välkommen Marie, Andreas och M.E. Hemimetabol

Ett avhopp kom in igår, så nu är vi 64st.

Fick igår besked att Jeanette Smeds vägt in sig och har tappat 3kg på
9 dagars godis- och kaklöfte, stort grattis Jeanette

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar