torsdag 2 september 2010

Reykjavik halvmarathon

Vaknade kl 05:58 trött men laddad för tävling, Reykjavik halvmarathon stod på dagordningen.

Käkade 2 medhavda knäckebröd med cream chesse, då hotellets frukost inte startade förrän kl. 07:00 och jag inte vill äta för nära inpå start.

Gick från hotellet kl 08:10 och var framme vid startområdet vid 08:20. Började värma upp, kroppen svarade bra så jag bestämde mig för att vara lite mer aggresiv redan från början.



Ställde mig längst fram med 10 000 andra löpare i rygg, starten gick kl. 08:40 och det blev tjurrusning från början och jag hängde på, sprang första 5km på 22:32, vilket är en väldigt snabb öppning för mig som nästan alltid har negativ split på mina lopp.

Milen gick på 45:52, vilket också är betydligt snabbare än jag brukar springa på. Någonstans vid 12-13km stagnerade farten lite men inte något jätteras. Fick 1:09:21 på 15km och nu började jag tro på PB.



När jag nu kände vittring på PB tryckte jag på allt jag hade, 20km avverkades på 1:34:34 och halvmaran slutade på 1:38:18, nytt PB med nästan 3min, NÖJD




Stapplade hem till hotellet, duschade och hoppade på bussen till Blå lagunen, relax resten av dagen, yippi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar